Bu araştırma, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin
öğrenme stillerini belirlemek ayrıca öğrenme stilleri ile cinsiyet, matematik
dersi akademik başarısı ve anne-baba eğitim seviyesi arasındaki ilişkiyi
açıklamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın verileri, 2016-2017 eğitim öğretim
yılı ikinci döneminin başında Ankara ilinde devlet okulunda okuyan 628
öğrencinden alınan veriler doğrultusunda toplanmıştır. Araştırmaya katılan
öğrencilerin seçiminde amaçsal örnekleme yönteminden ölçüt örneklem
kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Grasha Reichemann Öğrenme Stili
Ölçeği öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek için kullanılmıştır. Veriler,
IBM SPSS Statistics 22 kullanılarak çözümlenmiş ve betimsel analiz, t-Testi, tek
yönlü varyans analiz ANOVA testlerinden faydalanılmıştır. Araştırmanın
bulguları; 8. sınıf öğrencilerinin baskın
öğrenme stillerini katılımcı, bağımsız ve işbirlikli olduğunu göstermektedir.
Ayrıca, öğrenme stilleri ile matematik dersi akademik başarı arasında
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Öğrenme stilleri
ile anne eğitim seviyesi arasında (p<.05) istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılık bulurken, baba eğitim seviyesi arasında (p>.01) istatistiksel
olarak anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 14 Sayı: 2 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.