Araştırmada,
bağlam temelli öğrenmenin, 5. sınıf öğrencilerinin “Maddenin Değişimi”
ünitesine yönelik başarılarına etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma,
gerçek deneme modellerinden olan ön test - son test kontrol gruplu modele göre
tasarlanmıştır. Araştırma, yarı deneysel yöntem kullanılarak yürütülmüştür.
Araştırmanın örneklemini ortaokul 5. sınıfta öğrenim gören 22 deney ve 22
kontrol grubunda olmak üzere toplam 44 öğrenci oluşturmaktadır. Uygulamada
kullanılmak üzere “Maddenin Değişimi” ünitesine yönelik bağlam temelli öğrenme
kapsamında 5E öğrenme modeline dayalı günlük yaşamdan bağlamlar içeren
hikâyelerin yer aldığı 8 ders planı araştırmacılar tarafından hazırlanmıştır.
“Maddenin Değişimi” ünitesi deney grubunda bağlam temelli öğrenmeye göre
işlenmiş, kontrol grubunda ise herhangi bir müdahale yapılmadan her iki grupta
da 20 ders saatinde tamamlanmıştır. Veriler, uygulama öncesi ön test ve
uygulama sonrası son test olarak kullanılan “Akademik Başarı Testi” ile elde
edilmiştir. Araştırmada “Maddenin Değişimi” ünitesinin öğretiminde deney
grubuna uygulanan günlük yaşamdan bağlamlar içeren bağlam temelli öğrenmenin
ders kitabının takip edildiği kontrol grubuna göre öğrencilerin üniteye yönelik
başarılarında daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 15 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.