Amaç: Bu araştırma, Adli Hemşirelik dersinin öğrencilerin kadına yönelik şiddet belirtilerini tanımalarına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmada ön test – son test tek gruplu desen uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini 38 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma verileri sayı, yüzde ve ortalama gibi istatistikler, Kolmogorov-Smirnov testi, t-testi kullanılarak değerlendirildi. Bulgular: Öğrencilerin dersten sonra ders öncesine göre Hemşire ve Ebelerin Kadına Yönelik Şiddetin Belirtilerini Tanımalarına Yönelik Ölçek toplam ve alt boyut puan ortalamalarının daha yüksek olduğu belirlendi (p<.05). Sonuç: Adli Hemşirelik dersi, araştırmanın sınırlılıkları kapsamında öğrencilerin kadına yönelik şiddetin belirtilerini tanımalarını artırmıştır.
Yok
Yok
Objective: This study was carried out to determine determining the effect of the Forensic Nursing lesson on students’ recognition of the signs of violence against women. Methods: In the study, a pattern with pretest-posttest single group was applied. Sample of the study consisted of 38 students. The study data were evaluated using statistics such as number, percentage and mean, Kolmogorov-Smirnov test, samples t-test. Results: It was determined that total and lower dimension score averages of the Scale for Recognizing the Signs of Violence against Women by Nurses and Midwives were higher in students after the lesson compared to before (p<.05). Conclusion: Forensic Nursing lesson increased the students’ recognition of the signs of violence against women within the scope of limitations of the study.
Yok
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Behaviour-Personality Assessment in Psychology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | April 30, 2022 |
Submission Date | March 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 1 |
Indexes: ❖Turkey Citation Index ❖ACARINDEX ❖ASOS index ❖Google Scholar ❖Index Copernicus