Eğitimin niteliğini artıracak temel unsurlardan birisi de nitelikli denetimdir. Bu araştırmada özel müzik kurslarının denetlenme durumlarının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik desenle tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı olarak faaliyet gösteren Türkiye’nin 6 bölgesinden 26 özel müzik kursu müdürü oluşturmaktadır. Görüşme formu ile toplanan verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda kurumun dış denetiminin, Millî Eğitim Bakanlığı denetçileri ve çeşitli kurumlar tarafından gerçekleştiği, denetçilerin genellikle olumlu ve güler yüzlü oldukları fakat statülerinde ve uygulamada bir standartın olmadığı görülmüştür. Denetçilerin müzik alanından olmadıkları, denetimlerin fiziksel mekân denetimi ile sınırlı kaldığı, müzik kurslarının farklı branştaki kurslarla aynı değerlendirme kriterleri üzerinden denetlendiği, öğretim programlarının güncel ve çağdaş öğretim programına uygun olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Kurumun iç kontrolünün müdür, öğretmen, öğrenci ve ebeveyn arasında sarmal bir yapıda gerçekleştiği, gözlem, görüşme, kamera, açık sınıflar, derse katılma, sertifika sınavları ve konserler gibi çeşitli şekillerde paydaşların birbirlerini doğrudan ya da dolaylı olarak denetlediği çalışmanın diğer bulguları arasındadır. Bulgular ışığında kaçak ve merdiven altı kursların denetim mekanizmasının içine alınması için yetkili kurumlar tarafından daha fazla gayret gösterilmesi gerektiği dâhil olmak üzere bazı önerilerde bulunulmuştur.
One of the basic elements that will increase the quality of education is qualified supervision. This study aims to reveal the private music courses' conditions of being audited. The study was designed with a phenomenological pattern, one of the qualitative research designs. The study group consists of 25 principals of private music courses from 6 regions of Turkey, which operate in affiliation with the Ministry of National Education in 2021-2022 academic year. Descriptive analysis technique was used to analyze the data collected through the interview form. As a result of the study, it was observed that external audit of the institution was conducted by auditors of the Ministry of National Education and various institutions, the auditors are usually positive and genial but there is no standard in their status and implementation. It was concluded that the auditors are not from the field of music, the inspections are limited to the physical space inspection, the music courses are inspected through the same evaluation criteria as the courses in different branches, and the curricula are not suitable for the current and contemporary curriculum. Furthermore, the internal control of the institution takes place in a spiral structure between the principal, teacher, student and parent, and the stakeholders audit each other directly or indirectly in various ways such as observation, interview, camera, open classes, class participation, certification exams and concerts. In the light of the findings, some suggestions were made, including that more efforts should be made by the authorized institutions to include illegal and under-the-counter courses in the supervision mechanism.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 10, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 52 Issue: 238 |