Bu araştırma ile Okul Öncesi öğretmen adayları tarafından fen konularının öğretiminde dramanın kullanıldığı etkinlikler oluşturulması amaçlanmıştır. Araştırma, Türkiye’nin kuzeyinde bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği 3. sınıfta öğrenim gören toplam 35 gönüllü öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarından beşer kişilik gruplar oluşturulmuş ve gruplardan fen konularının öğretimine yönelik drama etkinlikleri planlamaları istenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının hayvanlar ve özelliklerinin, ağız ve diş sağlığının, el temizliğinin öneminin, kurbağanın başkalaşım evrelerinin, dolaşım sisteminin, sindirimde görev alan organların öğretimine yönelik drama etkinlikleri ve etkinliklerde kullanılmak üzere materyaller tasarladıkları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının hazırladıkları etkinliklerin, çocukların ilgisini çekecek, eğlenceli, fen konularını öğrenmelerini kolaylaştırıcı, hazırladıkları materyallerin ise yeni fikirlerin oluşmasına olanak sağlayan ve hayal gücünü geliştirici özellikte olduğu görülmüştür.
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 24, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 35 |
.