Özet
Bu çalışmanın amacı öğretmen yetiştirme programlarında yer alan Okul Deneyimi dersinin bu dersi alan okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin 'öğretmenlik algılarını' nasıl etkilediğini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına dayalı olarak gerçekleştirilen araştırmanın verileri Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Eğitimi Programında öğrenim gören üçüncü sınıf öğrencilerine dönem başında ve sonunda uygulanan "öğretmenlik algısı formu" aracılığı ile elde edilmiştir. Araştırma verileri 2012-2013 eğitim yılı güz döneminde yapılan uygulamalardan elde edilmiştir. Elde edilen metinler, nitel veri çözümleme tekniklerinden içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulguları okul deneyimi dersini alan öğrencilerin öğretmenlik algısına yönelik tanımlamalarının sayıca arttığını ve bu tanımlamalarının nitelik olarak da derinleştiğini ortaya koymaktadır.
Anahtar sözcükler: Okul deneyimi, öğretmenlik algısı, okul öncesi eğitimi.
The Effect of School Experience Course on Teaching Perceptions of Pre-Service Teachers
Abstract
The purpose of this study is to investigate how school experience course affects the ‘teaching perceptions’ of pre-school education students took this course. The data of this qualitatively designed case study were obtained through the administration of "teacher perceptions' form" to the third year students of Pre-School Education Program of Education Faculty at Muğla Sıtkı Koçman University at the beginning and at the end of 2012-2013 fall semester. Content analysis was applied in the data analysis. The research findings revealed that the descriptions defining teaching perceptions of students took school experience course increased quantitatively and the quality of these descriptions got deeper as a result of this experience.
Keywords: School experience, teaching perceptions, pre-school education
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 3, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 1 |