When “This is My Work Science and Mathematics Project Study for Elementary School Students (TMW)” competition applications were examined, it is observed that the applications were tendency to decrease in a serious way. This situation may have several reasons. In this research it is assumed that one of the main reasons of teacher’s approaches to guidance process of TMW’s competition; the challenges and situations faced obstacles is aimed to investigate. The case study conducted with 65 voluntary science and primary mathematics teachers (44 female and 21 male) in one of the Western Anatolian province. The data collection tool consists of demographics variables and open-ended questions and the obtained data were analyzed by using descriptive content analysis via NVivo 10. As a result, teacher’s challenges and situations faced obstacles to TMW project participation were discussed with basic topics as educational aspirations, personal, financial, time, classroom environment, students, parents, school administration, provincial/district national education directorate and the other encountered problems.
This is my work (TMW) project competition science and primary mathematics teachers scientific process case study
Bu Benim Eserim [BBE] proje başvuruları incelendiğinde, başvuruların ciddi bir düşüş eğiliminde olduğu gözlenmektedir. Bu durumun pek çok nedeni olabilir. Mevcut araştırmada, bu nedenlerden önemli olarak görülen öğretmenlerin, BBE proje yarışmasına rehberlik sürecine yaklaşımları, karşılaştıkları zorluklar ve katılımlarına engel durumların incelenmesi amaçlanmıştır. Durum çalışması olarak yürütülen araştırmaya bir Batı Anadolu İlinde çalışmakta olan 65 fen bilimleri ve ilköğretim matematik öğretmenleri (44 kadın ve 21 erkekten) gönüllü katılmışlardır. Veri toplama aracı demografik özellikler ve açık uçlu sorularla oluşturulmuş ve elde edilen veriler betimsel içerik analizi kullanılarak NVivo 10 programında çözümlenmiştir. Sonuç olarak, öğretmenlerin BBE proje yarışmalarına katılımında karşılaştıkları zorlukları veya katılımına engel durumları “eğitim beklentisi, bireysel, maddi, zaman, sınıf ortamı, öğrenci, öğrenci velisi, okul yönetimi, il/ilçe milli eğitim müdürlüğü ve karşılaştıkları diğer sorunlar” olmak üzere temel başlıklarda tartışılmıştır.
Bu Benim Eserim (BBE) proje yarışması fen bilimleri ve ilköğretim matematik öğretmenleri bilimsel süreç durum çalışması
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 11, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 2 |