Son zamanlarda bütün dünyayı etkisi altına alan koronavirüs (covid-19) hayatın her alanında değişimlere neden olmaktadır. Bu değişimlerin büyük bir etkisi eğitim alanına yansımış olup bu alanda yeni oluşumlara da yol açılmıştır. Bu süreçte dünya genelinde yüz yüze eğitime ara verilerek uzaktan eğitime başlanmıştır. Ülkemizde de bu soruna bağlı olarak eğitimin bütün disiplin alanlarında uzaktan eğitim süreçlerine başlanmış ve hali hazırda bu sistem yürütülmektedir. Eğitimin önemli bir disiplin alanı olan müzik eğitiminde çalgı eğitiminin piyano eğitimi boyutunda da bu yöntem ve strateji benimsenmiş, bir bakıma zorunlu hale gelerek eğitim süreçleri devam etmektedir. Bu araştırmada uzaktan piyano eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretim elemanı görüşleri alınarak öneriler getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmış olup genel tarama modeli tercih edilmiştir. Uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanmış olan anketler, Ege Bölgesi’nde bulunan Üniversitelerin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında 2020-2021 Eğitim Öğretim Yılı Güz Döneminde piyano derslerini yürüten öğretim elemanlarına uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler, frekans ve yüzde hesaplamaları yapılarak analiz edilip yapılan hesaplamalar tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre uzaktan piyano eğitiminin uygulanması için çeşitli hizmet içi eğitimler verilmesi, öğretim programının hazırlanması, metot ve kitapların yazılması, uzaktan çalgı eğitimi için tasarlanmış kapsamlı, teknolojik bir uygulama geliştirilmesi önerilmektedir.
Coronavirus (covid-19), which has recently affected the whole world, causes changes in all areas of life. A great impact of these changes has been reflected in the field of education. In this process, face-to-face education was interrupted worldwide and distance education was started. In music education, this method and strategy have been adopted in the piano education dimension of instrument training, and the educational processes continue by becoming compulsory in a sense. In this study, it was aimed to make suggestions for the implementation of distance piano training. In the research, descriptive research method was used and general survey model was preferred. The questionnaires prepared were applied to the instructors who conducts piano lessons in the Department of Music Education of the Faculty of Education, Department of Fine Arts Education of the Universities in the Aegean Region in the Fall Semester of the 2020-2021 Academic Year. The data obtained were analyzed by making frequency and percentage calculations, and the calculations were presented in tables. According to the results of the research, it is recommended to provide various in-service trainings, to prepare the curriculum, to write methods and books, to develop a comprehensive, technological application designed for distance instrument training.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 23, 2022 |
Publication Date | May 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 1 |