Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Öğrenme-Öğretme Ortamına İlişkin Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2024, Volume: 11 Issue: 1, 107 - 120, 23.05.2024
https://doi.org/10.21666/muefd.1408041

Abstract

Öğrenme ortamı, öğretim etkinlikleri açısından önemlidir. Öğrenenin içinde bulunduğu öğrenme-öğretme ortamının özellikleri öğrenenin algısı üzerinde etkili olmaktadır. Öğretim etkinlikleri, iş yükü ve değerlendirme algısı üzerinde, hem sınıf ortamının yapısı hem de sınıftaki bireysel farklılıkların etkisinin olduğu bilinmektedir. Özellikle öğretme-öğrenme ortamı içerik, güçlük, değerlendirme biçimi, öğrenci-öğretmen ilişkilerinden de etkilenmektedir. Bu araştırmanın temel amacı; eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının öğretme-öğrenme ortamının özelliklerine ilişkin algılarını belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya, eğitim fakültelerinin farklı bölümlerinde ve farklı sınıf düzeylerinde öğrenim gören 204 öğretmen adayı dâhil olmuştur. Araştırma sonuçları, öğretmen adaylarının öğretme-öğrenme ortamının özelliklerine ilişkin algılarının cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediğini, ancak sınıf düzeyine göre birinci ve ikinci sınıflar lehine anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir. Araştırmanın dikkat çeken bir diğer sonucu; öğretmen adaylarının sınıf düzeylerine göre, öğretme-öğrenme ortamının özelliklerine ilişkin algılarının ölçeğin tüm alt faktörlerinde de anlamlı bulunmasıdır.

References

  • Açıkgöz, K. (1989, Haziran). Liselerdeki sınıf atmosferi üzerine bir araştırma. Eğitim Bilimleri Sempozyumu Bildiriler Kitabı (s. 93-111), İnönü Üniversitesi, Malatya. Açıkgöz, K., Özkal, N. ve Kılıç, A. (2003). Öğretmen adaylarının sınıf atmosferine ilişkin algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 1-7. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/87853 adresinden erişildi.
  • Afacan Ö., Karakuş, M. & Uşak M.(2013) Öğretmenlerin bilgi düzeylerine ilişkin öğrenci algıları ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(1).
  • Akpınar B. &Aydın,K.(2007) Eğitimde değişim ve öğretmenlerin değişim algısı. Eğitim ve Bilim, 32(144).
  • Alışır,N., Doğan,O. Yılmaz.Z & Çakır, M.(2022) Öğrencilerin öğrenme ortamı ve öğretmenlerinin kişilerarası davranışına yönelik algılarının fen başarı ve tutumlarına etkisi. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1),1-29. Banoğlu HK. & Baş Y.(2012) Sosyoloji dersi öğrenci algılarının derse verilen önem, sosyal Kazanım ve öğrenme ortamı boyutları açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37, Sayı 164.
  • Banoğlu K.ve Baş Y. (2012) Dersi Öğrenci Algılarının Derse Verilen Önem, Sosyal Kazanım ve Öğrenme Ortamı Boyutları. Eğitim ve Bilim. Cilt 37, Sayı 164
  • Baek, S.G. & Choi, H.J. (2002). The relationship between students’ perception of classroom environment and their academic achievement in Korea. Asia Pacific Education Review, 3(1), 125-135. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2FBF03024926.pdf adresinden erişildi.
  • Çağlar, Ç.(2013)Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Ortamına İlişkin Adalet Algıları İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 12 - Sayı: 46 Sayfa: 50 -69
  • Cavadas, B. & Correia, M. (2022) Students’ perceptions of an innovative learning environment in higher education: an exploratory analysis, Cuadernos de Psicología del Deporte, 22(2), 1-14.
  • Cheung, S.K.S., Kwok, L.F., Phusavat, K. et al. (2021) Shaping the future learning environments with smart elements: challenges and opportunities. Int J Educ Technol High Educ 18, 16. https://doi.org/10.1186/s41239-021-00254-1
  • Chuang,T.F. & Hsu, H.P. (2014) The relationship between teaching beliefs, student-centered instructional approach, and instructional innation. Journal of Service Science and Management, 7 (3) DOI: 10.4236/jssm.2014.73017
  • Closs, L., Mahat, M. & Imms, W. (2022) Learning environments’ influence on students’ learning experience in an Australian Faculty of Business and Economics. Learning Environ Res 25, 271- 285. https://doi.org/10.1007/s10984-021-09361-2
  • Dorman, J.P., Fraser, B. & McRobbie, C.J. (1997). Relationship between school level-and classroom level environments in secondary schools. Journal of Educational Administration, 35(1), 74-91. Doi: 10.1108/09578239710156999
  • Duman, B. (2010) Öğrenme-öğretme sürecindeki hata, yanılsama ve yanıltmacalara ilişkin öğrenci görüşleri, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 25.
  • Duru, S. (2014) Yapılandırmacı ve geleneksel öğrenme ortamlarının öğretmen adaylarının eğitim inançları üzerine etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 15-28.
  • Ekinci N. (2008) Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının belirlenmesi ve öğretme-öğrenme süreci değişkenleri ile ilişkileri. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmış Doktora Tezi.
  • Ektem,I.(2018) Öğretmen adaylarının öğretme-öğrenme anlayışları ve yapılandırmacı öğrenme ortamına ilişkin aalgıları arasındaki ilişkiler. Turkish Studies Educational Sciences, 13(19), 1583-1594.
  • Erginer, E. (2020). Öğretmenlerin öğretim becerilerini geliştirmeye dönük bir öğrenme ortamı hazırlama deneyimi: “öğretmeyi öğrenme stüdyosu”, Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2): 62- 80.
  • Fisher, K. (2005) Research into identifying effective learning environments, Evaluating Quality in Educational Facilities, https://www.oecd.org/education/innovation- education/37905387.pdf.
  • Gezer,M., Meral,E. ve Şahin F.(2018) Öğrenme Ortamı, Hedef Yönelimi ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik (YEM) İle İncelenmesi Modeli Kastamonu Education Journal, 26(3), 741-752. doi:10.24106/kefdergi.413320
  • Gonzalez Maura, V. L., López Rodriguez, A., Valdivia Díaz, J. E. & Carvajal Cuello, K. (2019). A teaching environment that favors learning. a study at the university of Atacama faculty of engineering. Revista Educación - Journal of Education, 43(2), 241–258. https://doi.org/10.15517/revedu.v43i2.32773
  • Gazelle, H. (2006). Class climate moderates peer relations and emotional adjustment in children with an early history of anxious solitude: Child environment model. Developmental Psychology, 42(6), 1179-1192. Doi: 10.1037/0012-1649.42.6.1179
  • Güzel, İ.; Özeren, E., Akçin, N. ve Özer, M. (2022) Öğretmen görüşlerine göre etkili bir öğrenme- öğretme ortamı oluşturma sürecinde karşılaşılan sorunlar, Socrates Journal of Interdisciplinary Social Studies, 8 (16), 158-174.
  • Hamutoğlu, NB; Gemikonaklı, O.;Savaşçı, M. & Gültekin, GS (2018) Sanal öğrenme ortamı memnuniyetini değerlendirmek için bir ölçeğin geliştirilmesi, International Journal of Assessment Tools in Education, 5(2), 201–222, DOI: 10.21449/ijate.345150.
  • Idon, Suleiman & Olasoji (2017) Postgraduate trainees' perceptions of the learning environment in a Nigerian teaching hospital. African Journal of Health Professions Education, 9 (3).
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. A. Tanrıöğen (Edt.) Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı. Kurt, U. & Bayar,N.(2020) Ortaokul öğrencilerinin yapılandırmacı öğrenme ortamı algıları ve derse katılımlarının demografik değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 140-150.
  • Kurtoğlu Erden, M.; Uslupehlivan, E. & Kurt, A. (2021) Üniversitedeki Öğrenme Ortamına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi, Eğitim Teknolojisi, Kuram ve Uygulama, 11(1).
  • Lu, K.,Yang, H.H., Shi, Y. et al. (2021) Examining the key influencing factors on college students’ higher-order thinking skills in the smart classroom environment. Int J Educ Technol High Educ, 18(1). https://doi.org/10.1186/s41239-020-00238-7
  • Mahat, M., Bradbeer, C., Byers, T. & Imms, W. (2018). Innovative learning environments and teacher change: defining key concepts. Melbourne: University of Melbourne, LEaRN. Retrieved from: http://www.iletc.com.au/publications/reports
  • Monteiro V, Carvalho C. & Santos NN (2021) Creating a supportive classroom environment through effective feedback: effects on students’ school ıdentification and behavioral engagement. Front. Educ. 6:661736. doi: 10.3389/feduc.2021.661736
  • Munna, A.S. & Kalam, A.(2021) Teaching and learning process to enhance teaching effectiveness: a literature review, International Journal of Humanities and Innovation (IJHI), 4(1), 1-4.
  • Neifachas, S.; Butvilas, T. & Kovaitė, K.(2022) Virtual learning environments: modeling a new learning policy strategy, Acta Paedagogica Vilnensia, 49, 98–114. Özden, Y. (2011). Öğrenme ve öğretme. (11. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Özüdoğru,M. & Aksu,M.(2019) The development of classroom environment perceptions scale for pre-service teachers. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 52 (3), 771-800.
  • Pajares, M.F.(1992) Teachers' beliefs and educational research: cleaning up a messy construct. Review of Educational Research, 62 (3), (Autumn), 307-332.
  • Rusticus, S.A., Pashootan, T. & Mah, A. (2023). What are the key elements of a positive learning environment? Perspectives from students and faculty. Learning Environ Res 26, 161–175 https://doi.org/10.1007/s10984-022-09410-4
  • Tackett, S., Shochet, R., Shilkofski, N.A. et al. Learning environment assessments of a single curriculum being taught at two medical schools 10,000 miles apart. BMC Med Educ, 15, 105 (2015). https://doi.org/10.1186/s12909-015-0388-0
  • Vermunt, J.D. (2007) The power of teaching-learning environments to influence student learning, Student Learning and University Teaching, 73–90.
  • Valtonen, T., Sointu, E., Kukkonen, J., Kontkanen, S., Lambert, M. C. & Mäkitalo-Siegl, K. (2017). TPACK updated to measure pre-service teachers’ twenty-first century skills. Australasian Journal of Educational Technology, 33(3). https://doi.org/10.14742/ajet.3518
  • Yüksel M.(2019) Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Yıl: 2019, Cilt: 52, Sayı: 2, 401-434
  • Wannarka, R. & Ruhl, K. (2008). Seating arrangements that promote positive academic and behavioral outcomes: A review of empirical research. Support for Learning, 23(2), 89-93. Doi: 10.1111/j.1467-9604.2008.00375.x

Examining Teacher Candidates' Perceptions of the Learning-Teaching Environment in Terms of Different Variables

Year 2024, Volume: 11 Issue: 1, 107 - 120, 23.05.2024
https://doi.org/10.21666/muefd.1408041

Abstract

Abstract
The learning experience is important for teaching activities. The characteristics of the learning-teaching exprenceenvironment in which the learner is located have an impact on the learner's perception. It is known that both the structure of the classroom environment and individual differences in the classroom have an impact on the perception of teaching activities, workload and evaluation. In particular, the teaching-learning environment is also affected by content, difficulty, evaluation style, and student-teacher relationships. The main purpose of this research is; To determine the perceptions of teacher candidates studying in education faculties regarding the characteristics of the teaching-learning environment and to examine them in terms of various variables. The survey model, one of the quantitative research methods, was used in the research. 204 teacher candidates studying in different departments of education faculties and at different grade levels were included in the research. The results of the research showed that prospective teachers' perceptions of the characteristics of the teaching-learning experience did not show a significant difference according to the gender variable, but there was a significant difference in favor of first and second graders according to grade level. Another striking result of the research is; Pre-service teachers' perceptions of the characteristics of the teaching-learning environment according to their grade levels are found to be significant in all sub-factors of the scale.

References

  • Açıkgöz, K. (1989, Haziran). Liselerdeki sınıf atmosferi üzerine bir araştırma. Eğitim Bilimleri Sempozyumu Bildiriler Kitabı (s. 93-111), İnönü Üniversitesi, Malatya. Açıkgöz, K., Özkal, N. ve Kılıç, A. (2003). Öğretmen adaylarının sınıf atmosferine ilişkin algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 1-7. http://dergipark.gov.tr/download/article-file/87853 adresinden erişildi.
  • Afacan Ö., Karakuş, M. & Uşak M.(2013) Öğretmenlerin bilgi düzeylerine ilişkin öğrenci algıları ölçeğinin Türkçeye uyarlanması ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(1).
  • Akpınar B. &Aydın,K.(2007) Eğitimde değişim ve öğretmenlerin değişim algısı. Eğitim ve Bilim, 32(144).
  • Alışır,N., Doğan,O. Yılmaz.Z & Çakır, M.(2022) Öğrencilerin öğrenme ortamı ve öğretmenlerinin kişilerarası davranışına yönelik algılarının fen başarı ve tutumlarına etkisi. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1),1-29. Banoğlu HK. & Baş Y.(2012) Sosyoloji dersi öğrenci algılarının derse verilen önem, sosyal Kazanım ve öğrenme ortamı boyutları açısından incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 37, Sayı 164.
  • Banoğlu K.ve Baş Y. (2012) Dersi Öğrenci Algılarının Derse Verilen Önem, Sosyal Kazanım ve Öğrenme Ortamı Boyutları. Eğitim ve Bilim. Cilt 37, Sayı 164
  • Baek, S.G. & Choi, H.J. (2002). The relationship between students’ perception of classroom environment and their academic achievement in Korea. Asia Pacific Education Review, 3(1), 125-135. https://link.springer.com/content/pdf/10.1007%2FBF03024926.pdf adresinden erişildi.
  • Çağlar, Ç.(2013)Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğrenme Ortamına İlişkin Adalet Algıları İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi. Cilt: 12 - Sayı: 46 Sayfa: 50 -69
  • Cavadas, B. & Correia, M. (2022) Students’ perceptions of an innovative learning environment in higher education: an exploratory analysis, Cuadernos de Psicología del Deporte, 22(2), 1-14.
  • Cheung, S.K.S., Kwok, L.F., Phusavat, K. et al. (2021) Shaping the future learning environments with smart elements: challenges and opportunities. Int J Educ Technol High Educ 18, 16. https://doi.org/10.1186/s41239-021-00254-1
  • Chuang,T.F. & Hsu, H.P. (2014) The relationship between teaching beliefs, student-centered instructional approach, and instructional innation. Journal of Service Science and Management, 7 (3) DOI: 10.4236/jssm.2014.73017
  • Closs, L., Mahat, M. & Imms, W. (2022) Learning environments’ influence on students’ learning experience in an Australian Faculty of Business and Economics. Learning Environ Res 25, 271- 285. https://doi.org/10.1007/s10984-021-09361-2
  • Dorman, J.P., Fraser, B. & McRobbie, C.J. (1997). Relationship between school level-and classroom level environments in secondary schools. Journal of Educational Administration, 35(1), 74-91. Doi: 10.1108/09578239710156999
  • Duman, B. (2010) Öğrenme-öğretme sürecindeki hata, yanılsama ve yanıltmacalara ilişkin öğrenci görüşleri, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 25.
  • Duru, S. (2014) Yapılandırmacı ve geleneksel öğrenme ortamlarının öğretmen adaylarının eğitim inançları üzerine etkisi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 15-28.
  • Ekinci N. (2008) Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının belirlenmesi ve öğretme-öğrenme süreci değişkenleri ile ilişkileri. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmış Doktora Tezi.
  • Ektem,I.(2018) Öğretmen adaylarının öğretme-öğrenme anlayışları ve yapılandırmacı öğrenme ortamına ilişkin aalgıları arasındaki ilişkiler. Turkish Studies Educational Sciences, 13(19), 1583-1594.
  • Erginer, E. (2020). Öğretmenlerin öğretim becerilerini geliştirmeye dönük bir öğrenme ortamı hazırlama deneyimi: “öğretmeyi öğrenme stüdyosu”, Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2): 62- 80.
  • Fisher, K. (2005) Research into identifying effective learning environments, Evaluating Quality in Educational Facilities, https://www.oecd.org/education/innovation- education/37905387.pdf.
  • Gezer,M., Meral,E. ve Şahin F.(2018) Öğrenme Ortamı, Hedef Yönelimi ve Eleştirel Düşünme Arasındaki İlişkinin Yapısal Eşitlik (YEM) İle İncelenmesi Modeli Kastamonu Education Journal, 26(3), 741-752. doi:10.24106/kefdergi.413320
  • Gonzalez Maura, V. L., López Rodriguez, A., Valdivia Díaz, J. E. & Carvajal Cuello, K. (2019). A teaching environment that favors learning. a study at the university of Atacama faculty of engineering. Revista Educación - Journal of Education, 43(2), 241–258. https://doi.org/10.15517/revedu.v43i2.32773
  • Gazelle, H. (2006). Class climate moderates peer relations and emotional adjustment in children with an early history of anxious solitude: Child environment model. Developmental Psychology, 42(6), 1179-1192. Doi: 10.1037/0012-1649.42.6.1179
  • Güzel, İ.; Özeren, E., Akçin, N. ve Özer, M. (2022) Öğretmen görüşlerine göre etkili bir öğrenme- öğretme ortamı oluşturma sürecinde karşılaşılan sorunlar, Socrates Journal of Interdisciplinary Social Studies, 8 (16), 158-174.
  • Hamutoğlu, NB; Gemikonaklı, O.;Savaşçı, M. & Gültekin, GS (2018) Sanal öğrenme ortamı memnuniyetini değerlendirmek için bir ölçeğin geliştirilmesi, International Journal of Assessment Tools in Education, 5(2), 201–222, DOI: 10.21449/ijate.345150.
  • Idon, Suleiman & Olasoji (2017) Postgraduate trainees' perceptions of the learning environment in a Nigerian teaching hospital. African Journal of Health Professions Education, 9 (3).
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. A. Tanrıöğen (Edt.) Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı. Kurt, U. & Bayar,N.(2020) Ortaokul öğrencilerinin yapılandırmacı öğrenme ortamı algıları ve derse katılımlarının demografik değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 10(1), 140-150.
  • Kurtoğlu Erden, M.; Uslupehlivan, E. & Kurt, A. (2021) Üniversitedeki Öğrenme Ortamına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi, Eğitim Teknolojisi, Kuram ve Uygulama, 11(1).
  • Lu, K.,Yang, H.H., Shi, Y. et al. (2021) Examining the key influencing factors on college students’ higher-order thinking skills in the smart classroom environment. Int J Educ Technol High Educ, 18(1). https://doi.org/10.1186/s41239-020-00238-7
  • Mahat, M., Bradbeer, C., Byers, T. & Imms, W. (2018). Innovative learning environments and teacher change: defining key concepts. Melbourne: University of Melbourne, LEaRN. Retrieved from: http://www.iletc.com.au/publications/reports
  • Monteiro V, Carvalho C. & Santos NN (2021) Creating a supportive classroom environment through effective feedback: effects on students’ school ıdentification and behavioral engagement. Front. Educ. 6:661736. doi: 10.3389/feduc.2021.661736
  • Munna, A.S. & Kalam, A.(2021) Teaching and learning process to enhance teaching effectiveness: a literature review, International Journal of Humanities and Innovation (IJHI), 4(1), 1-4.
  • Neifachas, S.; Butvilas, T. & Kovaitė, K.(2022) Virtual learning environments: modeling a new learning policy strategy, Acta Paedagogica Vilnensia, 49, 98–114. Özden, Y. (2011). Öğrenme ve öğretme. (11. Baskı). Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Özüdoğru,M. & Aksu,M.(2019) The development of classroom environment perceptions scale for pre-service teachers. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences, 52 (3), 771-800.
  • Pajares, M.F.(1992) Teachers' beliefs and educational research: cleaning up a messy construct. Review of Educational Research, 62 (3), (Autumn), 307-332.
  • Rusticus, S.A., Pashootan, T. & Mah, A. (2023). What are the key elements of a positive learning environment? Perspectives from students and faculty. Learning Environ Res 26, 161–175 https://doi.org/10.1007/s10984-022-09410-4
  • Tackett, S., Shochet, R., Shilkofski, N.A. et al. Learning environment assessments of a single curriculum being taught at two medical schools 10,000 miles apart. BMC Med Educ, 15, 105 (2015). https://doi.org/10.1186/s12909-015-0388-0
  • Vermunt, J.D. (2007) The power of teaching-learning environments to influence student learning, Student Learning and University Teaching, 73–90.
  • Valtonen, T., Sointu, E., Kukkonen, J., Kontkanen, S., Lambert, M. C. & Mäkitalo-Siegl, K. (2017). TPACK updated to measure pre-service teachers’ twenty-first century skills. Australasian Journal of Educational Technology, 33(3). https://doi.org/10.14742/ajet.3518
  • Yüksel M.(2019) Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Yıl: 2019, Cilt: 52, Sayı: 2, 401-434
  • Wannarka, R. & Ruhl, K. (2008). Seating arrangements that promote positive academic and behavioral outcomes: A review of empirical research. Support for Learning, 23(2), 89-93. Doi: 10.1111/j.1467-9604.2008.00375.x
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Applied and Developmental Psychology (Other)
Journal Section Articles
Authors

Yücel Kayabaşı 0000-0002-9251-4054

Melek Çakmak 0000-0002-3371-4937

Early Pub Date May 14, 2024
Publication Date May 23, 2024
Submission Date December 21, 2023
Acceptance Date February 9, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Kayabaşı, Y., & Çakmak, M. (2024). Öğretmen Adaylarının Öğrenme-Öğretme Ortamına İlişkin Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 107-120. https://doi.org/10.21666/muefd.1408041