Bu araştırmanın amacı özel eğitim öğretmen adaylarının spora ve zihinsel yetersizliği olan bireylerin sportif etkinliklerine yönelik tutumlarının betimlenmesidir. Araştırmaya Ankara, Nevşehir Hacı Bektaş Veli, Adnan Menderes, Hacettepe ve Hasan Kalyoncu üniversitelerinin özel eğitim bölümünde öğrenim gören 184 öğrenci (128 kız, 56 erkek) gönüllük esasına göre katılmışlardır. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, veri toplama sürecinde ''Kişisel Bilgiler Formu'', ''Zihinsel Engelli Bireylerin Sportif Etkinliklerine Yönelik Tutum Ölçeği'' ve ''Spora Yönelik Tutum Ölçeği'' kullanılmıştır. Araştırma verilerinin test edilmesinde 0.05 anlam düzeyi temel alınmıştır. Verilerin analizinde alt probleme ilişkin maddeler gruplandırılarak, frekans (f), yüzde (%), ağırlıklı ortalama (X̅) ve standart sapma (SS) gibi betimsel istatistiklerle birlikte bağımsız t-testi ve ANOVA teknikleri kullanılmıştır. Anlamlı farklılığın etki büyüklüğünü hesaplamak için Cohen’d kullanılmıştır. Araştırma sonuçları özel eğitim öğretmen adaylarının zihinsel yetersizliği olan bireylerin sportif etkinliklerine ve spora yönelik tutumlarının yüksek düzeyde olduğunu göstermektedir. Özel eğitim öğretmen adayların spora yönelik tutumları; cinsiyet, sınıf düzeyi ve sportif etkinliklere katılma durumlarına göre farklılaşmamaktadır. Özel eğitim öğretmen adaylarının zihinsel yetersizliği olan bireylerin sportif etkinliklerine yönelik tutumları cinsiyet, sınıf düzeyi, ailesinde ya da arkadaşları arasında özel eğitim gereksinimi olan birey olup olmama durumu ve sportif etkinliklere katılma durumlarına göre farklılaşmamaktadır. Sadece sportif etkinliklere yönelik olumsuz tutum boyutunda cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık bulunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 1 |