Bu çalışmada Ankara-İstanbul yüksek hızlı demiryolu
projesinde yer alan 26 numaralı tünel (Proje Km:216+260-222+360) irdelenmiştir.
13,77 m. çapındaki tünel açma makinesi (TBM) ile imalatı devam eden 26 numaralı
tünel ve devamı (toplam uzunluğu 7096 m) altyapı güvenlik önlemleri açısından
değerlendirilmiştir. Tünellerde güvenliğin sağlanabilmesi amacıyla paralel
tünel, yaklaşım ve emniyet şaft tünelleri ile ray altı güvenlik tüneli
alternatifleri modellenmiştir. Bu modeller maliyet, imalat süreleri ve uygulama
kolaylığı açısından irdelenmiştir. Tünel güzergahı boyunca yerel kaya
koşullarının oldukça zor ve karmaşık olduğu da göz önüne alınarak bu tünel için
en az maliyet ve en kısa imalat süresi olarak ray altı emniyet tüneli olduğu
belirlenmiştir. Bu modelin, daha önce uygulanmamış olması sebebi ile işletme
sırasında uygulanabilirliği Phase2 V. 8.0 programı ile irdelenmiş,
işletmecilik faaliyetleri sırasında oluşabilecek eksenel gerilmeler göz önüne
alınarak ray altı ekipmanlarının daha rijit hale getirilmesi koşulu ile
uygulanabilir olduğu sonucuna varılmıştır.
In this study, tunnel 26 (Project Km:216+260-222+360) of the Ankara-Istanbul high-speed railway project was
studied in detail. The tunnel 26 and its continuation (total length: 7096 m),
which are excavating with a 13,77 meter-diameter tunnel boring machine (TBM),
was evaluated in point of infrastructure safety measures. To ensure safety in
the tunnels, parallel tunnel, approach and safety shaft tunnels, sub-rail
safety tunnels were modelled. These models were evaluated on the basis of cost,
manufacturing time and ease of application. By considering the complex local
rock conditions, it was confirmed that the sub-rail safety tunnel is the best
tunnel with regard to minimum cost and minimum manufacturing time. Because this
model has not been performed before, the applicability was performed by using
Phase2 V. 8.0., and by considering the axial stresses that can be
observed during the operation, the sub-rail equipments are applicable under the
condition that they are more rigid.
Journal Section | Geological Engineering |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 31, 2017 |
Submission Date | October 17, 2016 |
Acceptance Date | May 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 2 |