Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri dersinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının (PTÖY) ilkokul 4. sınıfta öğrenim görmekte olan hafif düzeyde zihinsel engele sahip öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına etkisini tespit etmektir. Araştırmada deneme öncesi modellerden tek grup ön test son test deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Pupa Öğrenci Entegrasyon Birimi’ne gelen 4. sınıf hafif düzeyde zihinsel engele sahip 8 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada nitel ve nicel veri toplama araçları kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilere “Fen ve Teknoloji Dersi Başarı Testi”, “Fen ve Teknoloji Dersi Tutum Ölçeği” ve “Kavram Kazanım Görüşme Formu” ön test – son test olarak uygulanmıştır. Çalışmada başarı testi ve tutum ölçeğinden elde edilen veriler SPSS 16.0 programında non-parametrik Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılarak analiz edilmiştir. Kavram kazanım görüşme formundan elde edilen verilerse içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışma sonunda PTÖY ile işlenen dersin fen bilimleri dersinde akademik başarıyı anlamlı düzeyde artırdığı ve derse olan tutumu olumlu yönde etkilediği söylenebilir.
Proje tabanlı öğrenme; fen ve teknoloji; hafif düzeyde zihinsel engel; akademik başarı; tutum
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 1 |