In this research, it is aspiring to come up with academicians’ views on the IWB. Participant designated by purposive sampling, in order that academicians are using the IWB. Research performed by ten faculty members who work Çukurova University in the department of education. Interviews with five participants in the study have been done given a separate code for each participant in the transfer of sight "instructor_x" was used. A case study, which is one of the qualitative methods were chosen. In order to specify the reflection of the academicians, semi-structured interviews with six open-ended questions was carried out. The data were analyzed using content analysis method. The opinions of academicians have been provided with
quotations and thoughts. The results of the research, visual elements, texts, simulations, and animations can be used more effectively with the help of IWB. These boards help to attract the attention and provide more active participation of students. As for implications, academicians should experience this technology and learn the successful usage about it. So, it will be a guide for all educators.
Interactive Whiteboard Interactive Smartboard A case study University use of Smartboards Active Learning
Bu çalışmada akıllı tahta ile ilgili akademisyenlerin görüşlerini koymak amaçlanmıştır. Katılımcılar amaçlı örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Çukurova Üniversitesi-Eğitim Fakültesi’nde beş öğretim üyesi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma beş katılımcı ile yapılan görüşmelerde kullanılan "öğretim_elemanı_x" kodları ile kodlanmıştır. Araştırmada durum çalışması kullanılmıştır. Altı açık uçlu soru ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler nitel çalışma yöntemlerinden biri olan içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Öneriler, ilgili araştırma bulgularına dayalı olarak araştırmacılar için yapılmıştır. Doküman analizi yapılmış olup, görsel unsurlar, metinler, simülasyonlar ve animasyonlar akıllı tahta yardımı ile daha etkin kullanılabilmektedir.
Akademisyenler bu teknolojiyi verimli kullanmayı öğrenmelidirler.
Yani, bu çalışma eğitimciler için yol gösterici bir kaynak olarak
düşünülmektedir.
İnteraktif Tahta Etkileşimli Akıllı Tahta Durum Çalışması Fakültelerde Akıllı Tahta Kullanımı Etkin Öğrenme
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 11 Issue: 1 |