Bu araştırmada, lisans düzeyinde dans eğitimi alan
öğrencilerin Piyano dersine yönelik tutumlarının saptanması amaçlanmıştır.
Ayrıca, dans öğrencilerinin Piyano dersine yönelik tutumlarının, cinsiyet, yaş,
Piyano dersi başarısı, Müziksel İşitme Okuma ve Yazma dersi başarısı, mezun
olduktan sonra müzik öğretmenliğine yönelme değişkenlerine göre farklılaşıp
farklılaşmadığı incelenmiştir. Çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında
Sakarya Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Türk Halk Oyunları Bölümü’nde öğrenim
görmekte olan 49 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi
Formu ve Otacıoğlu tarafından geliştirilen “Piyano Dersi Tutum Ölçeği”
kullanılmıştır. Bu ölçek ve kişisel bilgi formundan elde edilen veriler Kruskal
Wallis-H ve Mann Whitney U analiz teknikleri ile analiz edilmiştir. Dans
öğrencilerinin Piyano dersine yönelik olumlu tutuma sahip oldukları sonucuna
ulaşılmıştır. Dans öğrencilerinin Piyano dersine yönelik tutumları cinsiyet,
yaş, Piyano dersi başarısı değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir;
Müziksel İşitme Okuma ve Yazma dersi başarısı, mezun olduktan sonra müzik
öğretmenliğine yönelme değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık
göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 3 |