Review
BibTex RIS Cite
Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 77 - 96, 23.06.2021

Abstract

References

  • Akdoğan, E. M. (2016), Köy enstitülerinde eğitim anlayışı ve tarih ve yurttaşlık bilgisi öğretimi, Doktora tezi, Atatürk üniversitesi, Eğitim bilimleri enstitüsü, Erzurum.
  • Akyüz,Y. (2001). Başlangıçtan 2001’e Türk eğitim tarihi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Akyüz,Y.(2010). Türk Eğitim Tarihi (MÖ. 1000-MS. 2010), Ankara: Pegem Yayınları.
  • Arayıcı,A.(1999). Kemalist Dönem Türkiye’sinde Eğitim Politika ve Köy Enstitüleri. İstanbul: Ceylan Yayınları.
  • Arslan, Ö.Ö.(2018) Köy enstitülerinin toplum kalkınmasındaki rolü. Barış Araştırmaları ve Çatışma Çözümleri Dergisi, 6 (1), 84-119.
  • Atatürkçü Düşünce Derneği, (2000). Kuruluşlarının 60. Yılında Köy Enstitüleri, Ankara: Ürün Yayınları.
  • Avcı, A.(2018). Akçadağ Köy Enstitüsü Yılları(Öncesi-Sonrası). İzmit: Alfa Yayınları.
  • Avcıoğlu, D. (1998). Türkiye'nin Düzeni: Dün-Bugün-Yarın. İstanbul: Tekin Yayınevi.
  • Aydoğan, M. (1997). İsmail Hakkı Tonguç Kitaplaşmamış Yazıları. Ankara: Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Aydoğan, M. (2007). Tonguç'a Mektuplarla Köy Enstitüsü Yılları. Ankara: Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Başgöz, İ. (1995). Türkiye’nin Eğitim Çıkmazı ve Atatürk. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Baykurt, F. (2018). Unutulmaz Köy Enstitüleri. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Baumeister, R. F.,& Leary, M. R. (1997). Writing narrative literature reviews. Review of General Psychology, 1(3), 311-320.
  • Berktaş, K. K. (2019). Köy enstitüleri deneyiminin bellek (anılar-anlatılar- söylem) üzerinden incelenmesi: Enstitülerin birey, toplum ve çevre üzerindeki etkileri. Yüksek lisans tezi, Yıldız teknik üniversitesi Sosyal bilimler enstitüsü, İstanbul.
  • Cronin, P., Ryan, F., & Coughlan, M. (2008). Undertaking a literature review: A step-by-step approach. British Journal of Nursing, 17(1), 38-43. Retrieved in 12.12.2020 from https://doi.org/10.12968/bjon.2008.17.1.28059 .
  • Coşkun, H. (2007). Eğitim Açısından Bir Çevre İncelemesi (Hasanoğlan-Elmadağ). Ankara: ÇTB Yayınları.
  • Deyirmenci, B. (2020). Köy enstitüsü mezunu öğretmen Ömer Tuncel’in deneyimleri bağlamında köyde eğitim ve toplumsal değişme. Yüksek lisans tezi, Ankara üniversitesi, Eğitim bilimleri enstitüsü, Ankara.
  • Erçelebi, H. (1970), Kuruluşunun 50. Yılında Köy Enstitüleri ve Türk Eğitim Sistemine Katkıları. Doktora tezi, Ankara üniversitesi, Sosyal bilimler enstitüsü, Ankara.
  • Evren, N.(1998) Köy Enstitüleri Neydi Ne Değildi, İstanbul: Güldikeni Yayınları.
  • Gürsel, A.(2018) Türk eğitim sisteminde köy enstitüleri. Asia Minor Studies – İnternational Journal of Social Sciences, 6(11), 1-11.
  • Kaplan, M.(2002) Aydınlanma Devrimi ve Köy Enstitüleri. Ankara: T.C Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Kapluhan, E. (2012). Atatürk Dönemi Eğitim Seferberliği ve Köy Enstitüleri. Marmara Coğrafya Dergisi(26), 172-194.
  • Kirby, F.(2015) Türkiye’de Köy Enstitüleri. İstanbul: Tarihçi Kitabevi.
  • Kiriktaş, A.(2019)Uluslaşma süreci içerisinde eğitim ve köy enstitüleri. Yüksek lisans tezi, Atılım üniversitesi Sosyal bilimler enstitüsü, Ankara.
  • Köy Enstitüleri Kanunu.(1940). Retrieved in 12.12.2020 from http://www.resmigazete.gov.tr/arsiv/4491.pdf .
  • Kurşuncu, T.(2018) Köy enstitüleri projesi ve bir örneklem olarak pazarören köy enstitüsü. Yüksek lisans tezi, Aksaray üniversitesi, Sosyal bilimler enstitüsü, Aksaray.
  • Maarif Vekilliği (1943). Köy Enstitüleri öğretim programı. Ankara: Maarif Matbaası.
  • Mindivanlı Akdoğan, E.(2016) Köy enstitülerinde eğitim anlayışı ve tarih ve yurttaşlık bilgisi öğretimi. Doktora tezi, Atatürk üniversitesi, Eğitim bilimleri enstitüsü, Erzurum.
  • Oğuzkan, F. (1990). Köy Enstitüleri öğretim programı. Retrieved in 20.11.2020 from www.egitim.aku.edu.tr/oguzkan.htm.
  • Okçabol, R. (2006). Köy Enstitüleri ile ilgili Eleştirilere Değinmeler, Yeniden İmece Dergisi, (10), 11-14.
  • Ortaş, İ. (2005). Ülkemizin kaçırdığı en büyük eğitim projesi: Köy Enstitüleri. Pivolka, 4(17), 3-5.
  • Özgen, B. (2011). Eğitimde süreklilik ve Köy Enstitüleri. Retrieved in 20.11.2020 from www.egitim.aku.edu.tr/ozgen.htm.
  • Özkan, S.(2008)Türk Eğitim Tarihi, Niğde: Nobel Yayınları.
  • Pazar, M. (2001). Demokratik Bir Anıt Kurum Köy Enstitüleri. Ankara: Güldikeni Yayınları. Strauss, A.,& Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Sage publications.
  • Susar Kırmızı, F. (2015). Köy enstitülerinde öğretmen yetiştirmede kullanılan yöntemler. Dumlupınar University Journal of Social Sciences,(43),1-11. TBMM, (1940). Köy Enstitüleri Kanunu. Resmi Gazete, 3803. Retrieved in 28.12.2020 from https://www.tbmm.gov.tr/tutanaklar/KANUNLAR_KARARLAR/kanuntbmmc021/kanuntbmmc021/kanuntbmmc02103803.pdf .
  • Tonguç, İ. H. (1946). İlköğretim Kavramı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tonguç, İ. H. (1998). Eğitim Yolu İle Canlandırılacak Köy. Ankara: Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Türkoğlu, P. (2013). Tonguç ve Enstitüleri. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Uçan, A. (2013). Atatürk ve Köy Enstitülerinde Müzik Eğitimi. Ankara: Pitura Yayınevi.
  • Walsh, D.,& Downe, S. (2005). Meta‐synthesis method for qualitative research: a literature review. Journal of Advanced Nursing, 50(2), 204-211.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Village Institutes In The History of Turkish Education

Year 2021, Volume: 8 Issue: 1, 77 - 96, 23.06.2021

Abstract

Two important struggle movements were exhibited in Anatolia between the years 1900-1950. The first of these was the War of Independence, the struggle for existence of a new republican movement from an empire that ruled over three continents for 600 years and collapsed in those years. The second was the Village Institutes, the educational movement of a state that would raise the level of civilization from a collapsing empire. Village Institute was an important role in education in the early years of the establishment of the Republic of Turkey. The literacy rate in the first years of the Republic of Turkey was very low. Because of the low schooling rate in Anatolia and the lack of educational opportunities in the villages, a society was growing up without education, schools and teachers. For these reasons, Village Institutes in order to turn this disadvantageous situation into an oppotunity, to train teachers in the village and to train teachers for the village have been shedding light on the future of the Republic of Turkey. In this study, the purpose of the establishment of village institutes, the selection of students and teachers for the village institutes, the education programs applied in the village institutes, the fields of the village institutes, the number of students and teachers were emphasized, and the negative criticisms that led to the closure of village institutes were emphasized.

References

  • Akdoğan, E. M. (2016), Köy enstitülerinde eğitim anlayışı ve tarih ve yurttaşlık bilgisi öğretimi, Doktora tezi, Atatürk üniversitesi, Eğitim bilimleri enstitüsü, Erzurum.
  • Akyüz,Y. (2001). Başlangıçtan 2001’e Türk eğitim tarihi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Akyüz,Y.(2010). Türk Eğitim Tarihi (MÖ. 1000-MS. 2010), Ankara: Pegem Yayınları.
  • Arayıcı,A.(1999). Kemalist Dönem Türkiye’sinde Eğitim Politika ve Köy Enstitüleri. İstanbul: Ceylan Yayınları.
  • Arslan, Ö.Ö.(2018) Köy enstitülerinin toplum kalkınmasındaki rolü. Barış Araştırmaları ve Çatışma Çözümleri Dergisi, 6 (1), 84-119.
  • Atatürkçü Düşünce Derneği, (2000). Kuruluşlarının 60. Yılında Köy Enstitüleri, Ankara: Ürün Yayınları.
  • Avcı, A.(2018). Akçadağ Köy Enstitüsü Yılları(Öncesi-Sonrası). İzmit: Alfa Yayınları.
  • Avcıoğlu, D. (1998). Türkiye'nin Düzeni: Dün-Bugün-Yarın. İstanbul: Tekin Yayınevi.
  • Aydoğan, M. (1997). İsmail Hakkı Tonguç Kitaplaşmamış Yazıları. Ankara: Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Aydoğan, M. (2007). Tonguç'a Mektuplarla Köy Enstitüsü Yılları. Ankara: Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Başgöz, İ. (1995). Türkiye’nin Eğitim Çıkmazı ve Atatürk. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Baykurt, F. (2018). Unutulmaz Köy Enstitüleri. İstanbul: Literatür Yayınları.
  • Baumeister, R. F.,& Leary, M. R. (1997). Writing narrative literature reviews. Review of General Psychology, 1(3), 311-320.
  • Berktaş, K. K. (2019). Köy enstitüleri deneyiminin bellek (anılar-anlatılar- söylem) üzerinden incelenmesi: Enstitülerin birey, toplum ve çevre üzerindeki etkileri. Yüksek lisans tezi, Yıldız teknik üniversitesi Sosyal bilimler enstitüsü, İstanbul.
  • Cronin, P., Ryan, F., & Coughlan, M. (2008). Undertaking a literature review: A step-by-step approach. British Journal of Nursing, 17(1), 38-43. Retrieved in 12.12.2020 from https://doi.org/10.12968/bjon.2008.17.1.28059 .
  • Coşkun, H. (2007). Eğitim Açısından Bir Çevre İncelemesi (Hasanoğlan-Elmadağ). Ankara: ÇTB Yayınları.
  • Deyirmenci, B. (2020). Köy enstitüsü mezunu öğretmen Ömer Tuncel’in deneyimleri bağlamında köyde eğitim ve toplumsal değişme. Yüksek lisans tezi, Ankara üniversitesi, Eğitim bilimleri enstitüsü, Ankara.
  • Erçelebi, H. (1970), Kuruluşunun 50. Yılında Köy Enstitüleri ve Türk Eğitim Sistemine Katkıları. Doktora tezi, Ankara üniversitesi, Sosyal bilimler enstitüsü, Ankara.
  • Evren, N.(1998) Köy Enstitüleri Neydi Ne Değildi, İstanbul: Güldikeni Yayınları.
  • Gürsel, A.(2018) Türk eğitim sisteminde köy enstitüleri. Asia Minor Studies – İnternational Journal of Social Sciences, 6(11), 1-11.
  • Kaplan, M.(2002) Aydınlanma Devrimi ve Köy Enstitüleri. Ankara: T.C Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Kapluhan, E. (2012). Atatürk Dönemi Eğitim Seferberliği ve Köy Enstitüleri. Marmara Coğrafya Dergisi(26), 172-194.
  • Kirby, F.(2015) Türkiye’de Köy Enstitüleri. İstanbul: Tarihçi Kitabevi.
  • Kiriktaş, A.(2019)Uluslaşma süreci içerisinde eğitim ve köy enstitüleri. Yüksek lisans tezi, Atılım üniversitesi Sosyal bilimler enstitüsü, Ankara.
  • Köy Enstitüleri Kanunu.(1940). Retrieved in 12.12.2020 from http://www.resmigazete.gov.tr/arsiv/4491.pdf .
  • Kurşuncu, T.(2018) Köy enstitüleri projesi ve bir örneklem olarak pazarören köy enstitüsü. Yüksek lisans tezi, Aksaray üniversitesi, Sosyal bilimler enstitüsü, Aksaray.
  • Maarif Vekilliği (1943). Köy Enstitüleri öğretim programı. Ankara: Maarif Matbaası.
  • Mindivanlı Akdoğan, E.(2016) Köy enstitülerinde eğitim anlayışı ve tarih ve yurttaşlık bilgisi öğretimi. Doktora tezi, Atatürk üniversitesi, Eğitim bilimleri enstitüsü, Erzurum.
  • Oğuzkan, F. (1990). Köy Enstitüleri öğretim programı. Retrieved in 20.11.2020 from www.egitim.aku.edu.tr/oguzkan.htm.
  • Okçabol, R. (2006). Köy Enstitüleri ile ilgili Eleştirilere Değinmeler, Yeniden İmece Dergisi, (10), 11-14.
  • Ortaş, İ. (2005). Ülkemizin kaçırdığı en büyük eğitim projesi: Köy Enstitüleri. Pivolka, 4(17), 3-5.
  • Özgen, B. (2011). Eğitimde süreklilik ve Köy Enstitüleri. Retrieved in 20.11.2020 from www.egitim.aku.edu.tr/ozgen.htm.
  • Özkan, S.(2008)Türk Eğitim Tarihi, Niğde: Nobel Yayınları.
  • Pazar, M. (2001). Demokratik Bir Anıt Kurum Köy Enstitüleri. Ankara: Güldikeni Yayınları. Strauss, A.,& Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research. Sage publications.
  • Susar Kırmızı, F. (2015). Köy enstitülerinde öğretmen yetiştirmede kullanılan yöntemler. Dumlupınar University Journal of Social Sciences,(43),1-11. TBMM, (1940). Köy Enstitüleri Kanunu. Resmi Gazete, 3803. Retrieved in 28.12.2020 from https://www.tbmm.gov.tr/tutanaklar/KANUNLAR_KARARLAR/kanuntbmmc021/kanuntbmmc021/kanuntbmmc02103803.pdf .
  • Tonguç, İ. H. (1946). İlköğretim Kavramı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tonguç, İ. H. (1998). Eğitim Yolu İle Canlandırılacak Köy. Ankara: Köy Enstitüleri ve Çağdaş Eğitim Vakfı Yayınları.
  • Türkoğlu, P. (2013). Tonguç ve Enstitüleri. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Uçan, A. (2013). Atatürk ve Köy Enstitülerinde Müzik Eğitimi. Ankara: Pitura Yayınevi.
  • Walsh, D.,& Downe, S. (2005). Meta‐synthesis method for qualitative research: a literature review. Journal of Advanced Nursing, 50(2), 204-211.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Cavide Demirci 0000-0003-4789-4286

Hanife Bozdağ Tekin This is me 0000-0003-2853-8489

Deniz Çavdar This is me 0000-0002-6440-1984

Publication Date June 23, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Demirci, C., Bozdağ Tekin, H., & Çavdar, D. (2021). Village Institutes In The History of Turkish Education. Osmangazi Journal of Educational Research, 8(1), 77-96.