Research Article
BibTex RIS Cite

Matematik Temelli Çeşitli Teknoloji Uygulamalarının Lise Öğrencilerinin Katı Cisim ve Boyut Konularındaki Algılarına Etkisinin İncelenmesi

Year 2020, Volume: 39 Issue: 1, 40 - 68, 30.06.2020

Abstract

Matematik öğretiminde, öğrencilerin matematiksel kavramlara
yönelik algılarının gelişmesi ve matematiksel kavramlar arasında ilişki
kurmaları önemli bir yer tutmaktadır. Farklı teknolojiler ve yazılımlar
sayesinde öğrencilerin çoklu temsilleri kullanarak matematiksel durumları daha
iyi anlamaları, ilişkilendirmeleri ve matematiksel kavramlara dair algılarının
gelişmesi sağlanabilmektedir. Buradan hareketle bu çalışmanın temel amacı, katı
cisimler konusunun teknoloji destekli öğretiminin 10. sınıf öğrencilerinin katı
cisim ve boyut kavramlarına yönelik algılarına etkisini incelemektir. Ayrıca bu
çalışmada, öğrencilerin teknoloji destekli öğretim sürecine yönelik görüşleri
de değerlendirilmiştir. Fenomenoloji yöntemi ile desenlenen bu çalışmanın
katılımcılarını, bir devlet lisesinde öğrenim gören 20 tane 10. sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında bu öğrencilere, teknoloji destekli öğretim
verilmeden önce katı cisim ve boyut kavramlarına dair bir algı testi
uygulanmıştır. Bu testin ardından, araştırmacılar tarafından katı cisim ve
boyut kavramlarının öğretimine yönelik 8 saatlik teknoloji destekli öğretim
gerçekleştirilmiştir. Teknoloji destekli öğretim sonunda öğrencilerin
cevaplarında bir değişiklik olup olmadığını incelemek amacıyla algı testindeki
sorular öğrencilere tekrar sorulmuştur. Ayrıca araştırma sürecinin tamamında,
araştırmacılardan biri tarafından gözlem yapılarak gözlem notları tutulmuş ve
gönüllü 5 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz
ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda tüm öğrencilerin
boyut ve katı cisim kavramlarına yönelik algılarında olumlu yönde değişme
olduğu saptanmıştır. Çalışma öncesinde öğrencilerin boyut ve katı cisim
konularına dair sınırlı bir bilgiye sahip oldukları görülürken; çalışma
sonrasında tüm öğrencilerin boyut ve katı cisim konularında matematiksel
ifadeler kullanarak doğru yaklaşımlarda bulundukları görülmüştür. 

References

  • Adams, C. & Dove, A. (2018). Calculus students flipped out: the impact of flipped learning on calculus students' achievement and perceptions of learning. Problems, Resources, and Issues in Mathematics Undergraduate Studies, 28(6), 600-615.
  • Arboledas-Brihuega, D. (2019). A new character-level encryption algorithm: How to implement cryptography in an ICT classroom. Journal of Technology and Science Education, 9(3), 257-268.
  • Awortwe, P. K., Nyatsikor, M. K. & Sarfo, D. O. (2019). Impact of using autograph software as a tool in teaching and learning of quadratic functions on gender performance. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 38(2), 97-114.
  • Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. Michigan: Free Press.
  • Burmabıyık, A. (2014). Geometrik cisimlerin öğretimi için geliştirilen 3 boyutlu mobil uygulamalar hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Christensen, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on Technology in Education, 34(4), 411-433.
  • Clements, C. H. & Battista, M. T. (1990). The effects of logo on children’s conceptualization of angle and polygons. Sources Journal for Research in Mathematics Education, 21(5), 356-371.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4rd ed.). Los Angeles: Sage Publications.
  • Çakıroğlu, Ü. ve Baki, A. (2016). Ortaöğretim matematik dersinde öğrenme nesneleri kullanımının öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarına etkisi: Deneysel bir çalışma. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6(2), 134-153.
  • Chang, K. E., Wu, L. J., Lai, S. C. & Sung, Y. T. (2016). Using mobile devices to enhance the interactive learning for spatial geometry. Interactive Learning Environments, 24(4), 916-934.
  • Dalby, D. & Swan, M. (2019). Using digital technology to enhance formative assessment in mathematics classrooms. British Journal of Educational Technology, 50(2), 832-845.
  • Delice, A., & Karaaslan, G. (2015). Dinamik geometri yazılımları ile çokgenler konusunda hazırlanan etkinliklerin öğrenci performansı ve öğretmen görüşlerine yansıması. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-148.
  • Dockendorff, M. & Solar, H. (2018). ICT integration in mathematics initial teacher training and its impact on visualization: The case of GeoGebra. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 49(1), 66-84. DOI:10.1080/0020739X.2017.1341060
  • Dove, A. & Dove, E. (2017). How flipping much? Consecutive flipped mathematics courses and their influence on students' anxieties and perceptions of learning. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 36(2), 129-141.
  • Ergin, A. S. ve Türnüklü, E. (2015). Ortaokul öğrencilerinin cisim imgelerinin incelenmesi: Geometrik ve uzamsal düşünme ile ilişkiler. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 188-199.
  • García-Santillán, A. & Molchanova, V. S. (2018). Inclusion of Techno-Pedagogical Model in Mathematics Teaching-Learning Process. European Journal of Contemporary Education, 7(3), 465-484.
  • Geiger, V., Forgasz, H., Tan, H., C alder, N. & Hill, J. (2012). Research in mathematics education in Australasia 2008–2011. In Perry, B., Lowrie, T., Logan, T., MacDonald, A., Greenlees, J. (Ed.). Technology in mathematics education (pp. 111-141). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Güveli, E., İpek, A. S., Atasoy, E. ve Güveli, H. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kavramına yönelik metafor algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(2), 140-159.
  • Hall, I. & Higgins, S. (2005). Primary school students' perceptions of interactive whiteboards. Journal of Computer Assisted Learning, 21(2), 102-117.
  • Hollebrands, K. F. (2007). The role of a dynamic software program for geometry in the strategies high school mathematics students employ. Journal for Research in Mathematics Education, 38(2), 164–192.
  • Krishnan, S. (2016). Students' perceptions of learning mode in mathematics. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 32-41.
  • Lobo da Costa, N. M., de Carvalho, M. C. P. & Campos, T. M. M. (2017). Mediation of technological resources in lessons on polyhedra: Analysis of two teaching actions. In Aldon, G., Hitt, F., Bazzini, L., & Gellert, U. (Eds.). Mathematics and Technology: Advances in Mathematics Education (pp. 31-55). Cham: Springer.
  • Lowe, J., Carter, M. & Cooper, T. (2018). Mathematical modelling in the junior secondary years: An approach incorporating mathematical technology. Australian Mathematics Teacher, 74(1), 4-12.
  • Matthews, S., Boden, M. & Visnovska, J. (2018). Engaging pre-service non-specialist teachers in teaching mathematics using embodied technology tools. Hunter, J., Perger, P. & Darragh, L. (Eds.). In Proceedings of the 41st annual conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia (pp. 527-534). Auckland, New Zealand.
  • McMillan, E. (2004). Complexity, organizations and change. London, UK: Routledge.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2013). Ortaöğretim matematik (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Ortaöğretim matematik (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Mishra, P. & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
  • Muir, T. (2018). It's more than the videos: Examining the factors that impact upon students' uptake of the flipped classroom approach in a senior secondary mathematics classroom. Hunter, J., Perger, P. & Darragh, L. (Eds.). In Proceedings of the 41st annual conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia (pp. 567-574). Auckland, New Zealand.
  • Mulligan, J. (2015). Looking within and beyond the geometry curriculum: Connecting spatial reasoning to mathematics learning. International Journal on Mathematics Education, 47, 511–517.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standarts for school mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Önal, N. (2017). Use of interactive whiteboard in the mathematics classroom: Students' perceptions within the framework of the technology acceptance model. International Journal of Instruction, 10(4), 67-86.
  • Pierce, R. & Ball, L. (2009). Perceptions that may affect teachers’ intention to use technology in secondary mathematics classes. Educational Studies in Mathematics, 71(3), 299–317.
  • Pierce, R., Stacey, K., & Barkatsas, A. N. (2007). A scale for monitoring students’ attitudes to learning mathematics with technology. Computers & Education, 48(2), 285–300.
  • Prabowo, A., Anggoro, R. P., Astuti, D. & Fahmi, S. (2017). Interactive multimedia based teaching material for 3-dimensional geometry. Journal of Physics: Conference Series, 943, 1-8.
  • Robin, R. B. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st century classroom. Theory into Practise, 47(3), 220-228.
  • Slobodsky, P., Ocheretovy, A., Roiz, E. & Shtarkman, A. (2018). Using the universal math environment math-xpress for teaching and assessment of math courses. Mathematics in Computer Science, 1-14. https://doi.org/10.1007/s11786-018-0368-y
  • Sinclair, N. & Yerushalmy, M. (2016). Digital technology in mathematics teaching and learning. Gutiérrez Á., Leder G.C., Boero P. (eds). The second handbook of research on the psychology of mathematics education. SensePublishers, Rotterdam.
  • Sung, Y. T., Shih, P. C. & Chang, K. E., (2015). The effects of 3D-representation instruction on composite-solid surface-area learning for elementary school students. Instructional Science, 43(1), 115–145. https://doi.org/10.1007/s11251-014-9331-
  • Şahin, B. (2013). Öğretmen adaylarının “matematik öğretmeni”, “matematik” ve “matematik dersi” kavramlarına ilişkin sahip oldukları metaforik algılar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 313-321.
  • Uysal, Y. (2013). İlköğretim 6. sınıf matematik derslerinde geometrik cisimler konusunun dinamik matematik yazılımı ile öğretiminin öğrenci başarısına ve matematik dersine yönelik tutumlarına olan etkisinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Wasserman, N. H. (2015). Bringing dynamic geometry to three dimensions: The use of sketchup in mathematics education. In Cases on Technology Integration in Mathematics Education (pp. 68-99). IGI Global.
  • Weeraratne, B. & Chin, B. (2018). Can Khan Academy e-learning video tutorials improve mathematics achievement in Sri Lanka? International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, 14(3), 93-112.
  • Wilson, A. T. & Grigorian, S. (2019). The near-peer mathematical mentoring cycle: Studying the impact of outreach on high school students' attitudes toward mathematics. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 50(1), 46-64.
  • Yıldırım, A. ve Simsek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, A., Baltacı, S. ve Aktümen, M. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının dinamik matematik yazılımı ile üç boyutlu cisim problemlerini çözme süreçleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 591-604.
  • Yılmaz, E. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının katı cisimler ile ilgili kavram tanımı ve kavram imajlarının fenomenografik yaklaşımla incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Yin, R. (2018). Case study research: Design and methods (6rd ed.). London: Sage.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S. (2016). Investigation of pre-service ınformation technology teachers' game projects prepared with scratch. International Journal of Educational Studies, 3(1), 59-66.
  • Zainil, M., Prahmana, R. C. I., Helsa, Y. & Hendri, S. (2017). ICT media design for higher grade of elementary school mathematics learning using CS6 program. Journal of Physics: Conference Series, 943, 1-7.
  • Ziegelmeier, L. B. & Topaz, C. M. (2015). Flipped calculus: A study of student performance and perceptions. Problems, Resources, and Issues in Mathematics Undergraduate Studies, 25(9-10), 847-860.
Year 2020, Volume: 39 Issue: 1, 40 - 68, 30.06.2020

Abstract

References

  • Adams, C. & Dove, A. (2018). Calculus students flipped out: the impact of flipped learning on calculus students' achievement and perceptions of learning. Problems, Resources, and Issues in Mathematics Undergraduate Studies, 28(6), 600-615.
  • Arboledas-Brihuega, D. (2019). A new character-level encryption algorithm: How to implement cryptography in an ICT classroom. Journal of Technology and Science Education, 9(3), 257-268.
  • Awortwe, P. K., Nyatsikor, M. K. & Sarfo, D. O. (2019). Impact of using autograph software as a tool in teaching and learning of quadratic functions on gender performance. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 38(2), 97-114.
  • Berelson, B. (1952). Content analysis in communication research. Michigan: Free Press.
  • Burmabıyık, A. (2014). Geometrik cisimlerin öğretimi için geliştirilen 3 boyutlu mobil uygulamalar hakkında öğretmen ve öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Balıkesir.
  • Christensen, R. (2002). Effects of technology integration education on the attitudes of teachers and students. Journal of Research on Technology in Education, 34(4), 411-433.
  • Clements, C. H. & Battista, M. T. (1990). The effects of logo on children’s conceptualization of angle and polygons. Sources Journal for Research in Mathematics Education, 21(5), 356-371.
  • Creswell, J. W. (2014). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4rd ed.). Los Angeles: Sage Publications.
  • Çakıroğlu, Ü. ve Baki, A. (2016). Ortaöğretim matematik dersinde öğrenme nesneleri kullanımının öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarına etkisi: Deneysel bir çalışma. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 6(2), 134-153.
  • Chang, K. E., Wu, L. J., Lai, S. C. & Sung, Y. T. (2016). Using mobile devices to enhance the interactive learning for spatial geometry. Interactive Learning Environments, 24(4), 916-934.
  • Dalby, D. & Swan, M. (2019). Using digital technology to enhance formative assessment in mathematics classrooms. British Journal of Educational Technology, 50(2), 832-845.
  • Delice, A., & Karaaslan, G. (2015). Dinamik geometri yazılımları ile çokgenler konusunda hazırlanan etkinliklerin öğrenci performansı ve öğretmen görüşlerine yansıması. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 133-148.
  • Dockendorff, M. & Solar, H. (2018). ICT integration in mathematics initial teacher training and its impact on visualization: The case of GeoGebra. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 49(1), 66-84. DOI:10.1080/0020739X.2017.1341060
  • Dove, A. & Dove, E. (2017). How flipping much? Consecutive flipped mathematics courses and their influence on students' anxieties and perceptions of learning. Journal of Computers in Mathematics and Science Teaching, 36(2), 129-141.
  • Ergin, A. S. ve Türnüklü, E. (2015). Ortaokul öğrencilerinin cisim imgelerinin incelenmesi: Geometrik ve uzamsal düşünme ile ilişkiler. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 188-199.
  • García-Santillán, A. & Molchanova, V. S. (2018). Inclusion of Techno-Pedagogical Model in Mathematics Teaching-Learning Process. European Journal of Contemporary Education, 7(3), 465-484.
  • Geiger, V., Forgasz, H., Tan, H., C alder, N. & Hill, J. (2012). Research in mathematics education in Australasia 2008–2011. In Perry, B., Lowrie, T., Logan, T., MacDonald, A., Greenlees, J. (Ed.). Technology in mathematics education (pp. 111-141). Rotterdam: Sense Publishers.
  • Güveli, E., İpek, A. S., Atasoy, E. ve Güveli, H. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kavramına yönelik metafor algıları. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2(2), 140-159.
  • Hall, I. & Higgins, S. (2005). Primary school students' perceptions of interactive whiteboards. Journal of Computer Assisted Learning, 21(2), 102-117.
  • Hollebrands, K. F. (2007). The role of a dynamic software program for geometry in the strategies high school mathematics students employ. Journal for Research in Mathematics Education, 38(2), 164–192.
  • Krishnan, S. (2016). Students' perceptions of learning mode in mathematics. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 4(2), 32-41.
  • Lobo da Costa, N. M., de Carvalho, M. C. P. & Campos, T. M. M. (2017). Mediation of technological resources in lessons on polyhedra: Analysis of two teaching actions. In Aldon, G., Hitt, F., Bazzini, L., & Gellert, U. (Eds.). Mathematics and Technology: Advances in Mathematics Education (pp. 31-55). Cham: Springer.
  • Lowe, J., Carter, M. & Cooper, T. (2018). Mathematical modelling in the junior secondary years: An approach incorporating mathematical technology. Australian Mathematics Teacher, 74(1), 4-12.
  • Matthews, S., Boden, M. & Visnovska, J. (2018). Engaging pre-service non-specialist teachers in teaching mathematics using embodied technology tools. Hunter, J., Perger, P. & Darragh, L. (Eds.). In Proceedings of the 41st annual conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia (pp. 527-534). Auckland, New Zealand.
  • McMillan, E. (2004). Complexity, organizations and change. London, UK: Routledge.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2013). Ortaöğretim matematik (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Ortaöğretim matematik (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) dersi öğretim programı. Ankara: MEB Yayınevi.
  • Mishra, P. & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054.
  • Muir, T. (2018). It's more than the videos: Examining the factors that impact upon students' uptake of the flipped classroom approach in a senior secondary mathematics classroom. Hunter, J., Perger, P. & Darragh, L. (Eds.). In Proceedings of the 41st annual conference of the Mathematics Education Research Group of Australasia (pp. 567-574). Auckland, New Zealand.
  • Mulligan, J. (2015). Looking within and beyond the geometry curriculum: Connecting spatial reasoning to mathematics learning. International Journal on Mathematics Education, 47, 511–517.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standarts for school mathematics. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.
  • Önal, N. (2017). Use of interactive whiteboard in the mathematics classroom: Students' perceptions within the framework of the technology acceptance model. International Journal of Instruction, 10(4), 67-86.
  • Pierce, R. & Ball, L. (2009). Perceptions that may affect teachers’ intention to use technology in secondary mathematics classes. Educational Studies in Mathematics, 71(3), 299–317.
  • Pierce, R., Stacey, K., & Barkatsas, A. N. (2007). A scale for monitoring students’ attitudes to learning mathematics with technology. Computers & Education, 48(2), 285–300.
  • Prabowo, A., Anggoro, R. P., Astuti, D. & Fahmi, S. (2017). Interactive multimedia based teaching material for 3-dimensional geometry. Journal of Physics: Conference Series, 943, 1-8.
  • Robin, R. B. (2008). Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st century classroom. Theory into Practise, 47(3), 220-228.
  • Slobodsky, P., Ocheretovy, A., Roiz, E. & Shtarkman, A. (2018). Using the universal math environment math-xpress for teaching and assessment of math courses. Mathematics in Computer Science, 1-14. https://doi.org/10.1007/s11786-018-0368-y
  • Sinclair, N. & Yerushalmy, M. (2016). Digital technology in mathematics teaching and learning. Gutiérrez Á., Leder G.C., Boero P. (eds). The second handbook of research on the psychology of mathematics education. SensePublishers, Rotterdam.
  • Sung, Y. T., Shih, P. C. & Chang, K. E., (2015). The effects of 3D-representation instruction on composite-solid surface-area learning for elementary school students. Instructional Science, 43(1), 115–145. https://doi.org/10.1007/s11251-014-9331-
  • Şahin, B. (2013). Öğretmen adaylarının “matematik öğretmeni”, “matematik” ve “matematik dersi” kavramlarına ilişkin sahip oldukları metaforik algılar. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 313-321.
  • Uysal, Y. (2013). İlköğretim 6. sınıf matematik derslerinde geometrik cisimler konusunun dinamik matematik yazılımı ile öğretiminin öğrenci başarısına ve matematik dersine yönelik tutumlarına olan etkisinin belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Wasserman, N. H. (2015). Bringing dynamic geometry to three dimensions: The use of sketchup in mathematics education. In Cases on Technology Integration in Mathematics Education (pp. 68-99). IGI Global.
  • Weeraratne, B. & Chin, B. (2018). Can Khan Academy e-learning video tutorials improve mathematics achievement in Sri Lanka? International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, 14(3), 93-112.
  • Wilson, A. T. & Grigorian, S. (2019). The near-peer mathematical mentoring cycle: Studying the impact of outreach on high school students' attitudes toward mathematics. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 50(1), 46-64.
  • Yıldırım, A. ve Simsek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yıldız, A., Baltacı, S. ve Aktümen, M. (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının dinamik matematik yazılımı ile üç boyutlu cisim problemlerini çözme süreçleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 591-604.
  • Yılmaz, E. (2015). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının katı cisimler ile ilgili kavram tanımı ve kavram imajlarının fenomenografik yaklaşımla incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Kayseri.
  • Yin, R. (2018). Case study research: Design and methods (6rd ed.). London: Sage.
  • Yükseltürk, E. ve Altıok, S. (2016). Investigation of pre-service ınformation technology teachers' game projects prepared with scratch. International Journal of Educational Studies, 3(1), 59-66.
  • Zainil, M., Prahmana, R. C. I., Helsa, Y. & Hendri, S. (2017). ICT media design for higher grade of elementary school mathematics learning using CS6 program. Journal of Physics: Conference Series, 943, 1-7.
  • Ziegelmeier, L. B. & Topaz, C. M. (2015). Flipped calculus: A study of student performance and perceptions. Problems, Resources, and Issues in Mathematics Undergraduate Studies, 25(9-10), 847-860.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ekin Altıkardeş 0000-0002-1813-9540

Melike Yiğit Koyunkaya 0000-0002-7872-3917

Publication Date June 30, 2020
Acceptance Date June 20, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 39 Issue: 1

Cite

APA Altıkardeş, E., & Yiğit Koyunkaya, M. (2020). Matematik Temelli Çeşitli Teknoloji Uygulamalarının Lise Öğrencilerinin Katı Cisim ve Boyut Konularındaki Algılarına Etkisinin İncelenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 39(1), 40-68. https://doi.org/10.7822/omuefd.586755