Matematik öğretiminde, öğrencilerin matematiksel kavramlara
yönelik algılarının gelişmesi ve matematiksel kavramlar arasında ilişki
kurmaları önemli bir yer tutmaktadır. Farklı teknolojiler ve yazılımlar
sayesinde öğrencilerin çoklu temsilleri kullanarak matematiksel durumları daha
iyi anlamaları, ilişkilendirmeleri ve matematiksel kavramlara dair algılarının
gelişmesi sağlanabilmektedir. Buradan hareketle bu çalışmanın temel amacı, katı
cisimler konusunun teknoloji destekli öğretiminin 10. sınıf öğrencilerinin katı
cisim ve boyut kavramlarına yönelik algılarına etkisini incelemektir. Ayrıca bu
çalışmada, öğrencilerin teknoloji destekli öğretim sürecine yönelik görüşleri
de değerlendirilmiştir. Fenomenoloji yöntemi ile desenlenen bu çalışmanın
katılımcılarını, bir devlet lisesinde öğrenim gören 20 tane 10. sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında bu öğrencilere, teknoloji destekli öğretim
verilmeden önce katı cisim ve boyut kavramlarına dair bir algı testi
uygulanmıştır. Bu testin ardından, araştırmacılar tarafından katı cisim ve
boyut kavramlarının öğretimine yönelik 8 saatlik teknoloji destekli öğretim
gerçekleştirilmiştir. Teknoloji destekli öğretim sonunda öğrencilerin
cevaplarında bir değişiklik olup olmadığını incelemek amacıyla algı testindeki
sorular öğrencilere tekrar sorulmuştur. Ayrıca araştırma sürecinin tamamında,
araştırmacılardan biri tarafından gözlem yapılarak gözlem notları tutulmuş ve
gönüllü 5 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Toplanan veriler betimsel analiz
ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda tüm öğrencilerin
boyut ve katı cisim kavramlarına yönelik algılarında olumlu yönde değişme
olduğu saptanmıştır. Çalışma öncesinde öğrencilerin boyut ve katı cisim
konularına dair sınırlı bir bilgiye sahip oldukları görülürken; çalışma
sonrasında tüm öğrencilerin boyut ve katı cisim konularında matematiksel
ifadeler kullanarak doğru yaklaşımlarda bulundukları görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Acceptance Date | June 20, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 39 Issue: 1 |