Okul öncesi eğitim kurumlarının ilk basamağı olan anaokulu, yaşamın en önemli kademelerinden biridir ve çocukların ebeveyn haricinde bir başka eğitmen ile karşılaştıkları ilk dönemdir. Bu evre çocuklar açısından olduğu kadar, ebeveynler açısından da önemlidir. Çünkü bu döneme kadar çocukların bakımı, alışkanlıkları, dini, ahlakı ve eğitimi üzerinde tamamen hakim olan ebeveynler, bu aşamayla birlikte hakimiyetlerini çocuğun öğretmenleri, arkadaşları ve çevresi ile paylaşmak zorunda kalırlar. Anaokulu döneminden itibaren artık eğitimin bir paydaşı haline gelen ve çocuğun her açıdan iyi yetişmesini isteyen ebeveynler kendi milli ve dini değerleri ile örtüşen bir eğitimin çocuklarına verilmesini önemserler. Bu bakımdan ebeveynlerin mevcut eğitim ve öğretime dair görüşlerinin ortaya konması, eğitimin diğer paydaşları olan öğretmen, öğrenci, müfredat vb. unsurları arasında senkronize bir şekilde yürütülmesi açısından önemlidir. Bu bağlamda ebeveynlerin okul öncesi ve anaokulunda din eğitimine ilişkin görüşlerinin irdelendiği bu çalışma, 2018-2019 eğitim öğretim yılı ikinci dönemi içerisinde Siirt il merkezindeki resmi anaokullarına çocuklarını gönderen ebeveynler ile yapılmıştır. Bu çerçevede okul öncesi eğitim kurumlarında okul öncesi din eğitimi verilmesi yönündeki ebeveyn görüşleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucu elde edilen bulgulara göre okul öncesi din eğitimi verilmesi yönünde ebeveynlerden koşulsuz destek verenlerinin yanı sıra pozitif yaklaşım sergileyen ancak bunun için çeşitli koşullar öne süren ebeveynlerin olduğu görülmüştür. Bunun yansıra bazı ebeveynler ise okul öncesi dönemde din eğitiminin verilmesini desteklemiş; ancak bu eğitimin ailelerce verilmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Diğer taraftan okul öncesi dönemde din eğitiminin verilmesini uygun bulmayan ebeveynlerin, uygun bulmama gerekçeleri ortaya konmuştur.
Kindergarten is one of the most important steps of life and this period is the first time children meet another instructor other than parents. This stage is important for parents as well as children. Because until this period, parents who have completely mastered the care, habits, religion, morality and education of children are forced to share their dominance with the child's teachers, friends and surroundings. Parents care about giving education to their children, which coincides with their national and religious values who have become a stakeholder of education and want the child to grow up well in all respects with kindergarten period. In this regard, it is important to determine the views of parents on current education and training, in order to carry out synchronously among the other stakeholders of the education, teachers, students, and curriculum etc.elements. This study, which examines parents's views on religious education in preschool and kindergarten, was conducted with parents who sent their children to their official kindergartens in Siirt city center during the second semester of the 2018-2019 academic year. In this context, it was tried to put forward the opinions of parents about the provision of religious education in kindergartens, which is the first step of preschool education institutions. According to the findings of the study, some parents were found to have unconditional support for religious education, but also had some parents taking positive approaches and suggesting a variety of conditions in the kindergartens. In addition, some parents supported the provision of religious education in preschool period, but stated that this education should be provided by families. On the other hand, the reasons of the parents who do not find it appropriate to give religious education in preschool period and kindergarten are presented.
Religious education Pre-school education Pre-school religious education Kindergarten Parent’s opinions
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2020 |
Submission Date | August 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |