2013 Yılının baharında İstanbul 29 Mayıs Üniversitesinin ilgili birim ve merkezleri, “Arapça Öğretmenleri Haydi Türkiye’ye” kısa adıyla “AHT” projesini başlatıp dört yıl devam ettirmiştir. Her yılda yeni bir ayağı düzenlenen proje, vasıflı Arapça öğretmenlerini seçici ve tecrübeye dayalı bir çalışma ile belirleme, onlara belirli bir eğitim programı uygulama ve bu hocaları Türk eğitim kurumlarında istihdam etme projesidir. 22 Ülkeden oluşan Arap dünyasının 20’sinden AHT projemize toplam 7460 başvuru yapılmıştır. Farklı nedenlerle bu başvuruların sadece ilk 1900’ü dikkate alınıp değerlendirilmiştir ve değerlendirme sonucunda başvuruda bulunan Arapça öğretmenlerinden toplam 440 hoca online olarak gerçekleştirilen sınava alınmıştır. Bu sınavda başarılı olan 110 Arapça öğretmeni ile tanışmak, bunlara Türkiye’deki Arapça öğretimi ile ilgili eğitim vermek ve her birisine 3 saatlik deneme dersini yaptırıp videoya almak için bu hocalar İstanbul’a davet edilmişlerdir. İstanbul’da verilen eğitim ve yaptırılan deneme derslerinin sonucunda 110 hocadan 51 hoca seçilip 17 Türk eğitim kurumunda istihdam edilmeleri sağlanmıştır. Bu çalışmamızda projenin tanıtımı, amacı, gerekçesi, meyveleri, aşamaları, yenilikçi ve özgün yönleri detaylı bir şekilde açıklandıktan sonra projeye başvuruda bulunan 7460 Arapça öğretmeninin tamamı ile ilgili istatistiksel çalışmalara dayanan kapsamlı bir analiz yapılmıştır. AHT projemizin Türk toplumunun belirli bir ihtiyacını karşılamak için başlatılması ve projeden yararlanan tarafların hiçbirinden ücret talep etmemesi bakımından bu proje tam bir sosyal sorumluluk projesi örneği teşkil etmektedir.
AHT Projesi Arap asıllı Arapça hocaları Yabancı öğretmen istihdamı yabancı akademisyen istihdamı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Rapor |
Authors | |
Publication Date | December 27, 2021 |
Submission Date | March 28, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 51 |