The elements of ethnic and regional cuisine come to
the forefront as one of the main attractions for tourists to develop visiting
intention to a destination. The main purpose of this study is to determine
whether or not the local food experience intends tourists visit a destination,
by having the regional food out of the destination. In this context, the
Germans who visited Turkish restaurants in Berlin were identified as the
universe of the study. In this context, the effects of demographic features
that differentiate the visiting intention of tourists analyzed. Due to the
obtained results, age, gender, previous visits and duration of visits create
differences on Germans who participated in the study over the intention of
visiting Turkey. According to these results,
participants who have not visited Turkey before, developing a higher rate of
intention to visit Turkey after experiencing Turkish restaurants in Berlin.
However, the participants that have visited Turkey before and stay 10 nights
and more, develop lower level intentions to visit Turkey.
Etnik ve yöresel mutfağa ait unsurlar, turistlerin
bir destinasyonu ziyaret etme davranışı geliştirmelerinde temel çekiciliklerden
biri olarak ön plana çıkmaktadır. Söz konusu çekicilik unsurları olarak yöresel
yiyecekleri ait olduğu destinasyona gitmeden deneyimlemenin turistlerde destinasyonu
ziyaret niyeti oluşturup oluşturmadığının tespiti, bu çalışmanın temel amacını
oluşturmaktadır. Bu kapsamda, Berlin’de faaliyet gösteren Türk restoranlarını
ziyaret eden Almanlar çalışmanın evreni olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda
çalışmaya katılanların demografik özellikleri ortaya konulmuş ve bu
özelliklerin Türkiye’yi ziyaret etme niyetlerini ne şekilde farklılaştırdığı
analiz edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen sonuçlar, yaş, cinsiyet, Türkiye’yi
daha önce ziyaret etmiş olma ve kalış süreleri değişkenlerinin, çalışmaya
katılan Almanların Türkiye’yi ziyaret etme niyetleri üzerinde farklılık
yarattığını ortaya koymaktadır. Bu sonuçlara göre, Türkiye’yi daha önce ziyaret
etmeyen katılımcılar, Türk restoranlarını deneyimlemesinin ardından daha yüksek
bir oranda Türkiye’ye ziyaret niyeti geliştirmektedir. Bununla birlikte, Türkiye’yi
hâlihazırda ziyaret etmiş olan katılımcılar ile bu ziyaretlerin süresi 10 gece
ve üzeri olan katılımcıların ziyaret niyetlerinin düşük olduğu ortaya çıkmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Acceptance Date | May 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 11 Issue: 18 |