Bu çalışma öğretmen adaylarının eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin görüşlerinin dünyadaki yeni problemler/kültür alanları ile örtüşüp örtüşmediğini belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma nitel desende tasarlanmış bir araştırma olup öğretmen adaylarının görüşlerinin fenomenolojik bir yaklaşımla derinlemesine analiz edilmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanmış bir yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmış ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Katılımcılar bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 60 öğretmen adayından oluşmaktadır. Öğretmen adaylarının görüşleri, eğitimin işlevlerini yerine getirememesi, ezberci yapı, fırsat eşitliği, lisans eğitiminin niteliği, değer eğitimi, sistemin istikrarsız oluşu, öğretmene ilişkin politikalar, kaynak eksikliği, ithal eğitim sistemlerinin uygulamalarının transfer edilmesi, yetişkin eğitimi, eğitimin paydaşlarına yönelik problemler gibi başlıklarda yoğunluk göstermektedir. Buna göre öğretmen adaylarının kamuoyunda tartışılan eğitim problemlerine duyarlı oldukları ama dünya genelinde gerçekleşen veya gerçekleşmesi muhtemel eğitim problemlerine ilişkin farkındalıklarının düşük olması nedeniyle hazırlıksız oldukları görülmektedir. Bu doğrultuda öğretmen adaylarına formasyon dersleri ve akademik araştırma sahalarında küresel eğitim sorunları ve öngörülen problemler doğrultusunda eğitimler verilmesi önem arz etmektedir.
This study aims to determine whether teacher candidates' views on the problems of the education system overlap with new problems/cultural areas in the world. The research is a research designed in a qualitative pattern and the opinions of teacher candidates were analyzed in depth with a phenomenological approach. The data were collected using a semi-structured interview form prepared by the researchers and analyzed by content analysis. Participants consist of 60 teacher candidates studying at a public university. Pre-service teachers' views showed that, the inability of education to fulfill its functions, having a structure that gives importance to memorization, equality in opportunity, quality of undergraduate education, value education, instability of the system, policies regarding the teacher, lack of resources, transfer of implementations of imported education systems, adult education, problems for education stakeholders areas are the problem areas of Turkish education system. Accordingly, it is seen that pre-service teachers are sensitive to the education problems discussed in the public, but because of their low awareness of the education problems that occur or are likely to occur worldwide they are unprepared towards this kind of problems. In this regard, it is important to provide training courses and academic research activities to pre-service teachers in line with global education problems and foreseen problems.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 28, 2021 |
Acceptance Date | August 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 17 Issue: 34 |