Bu araştırmanın amacı, 4 yaş çocuklarının COVID 19 ile ilgili görüşlerinin boylamsal olarak incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu okul öncesi eğitime devam eden ve normal gelişim özelliği gösteren 14'ü kız, 18'i erkek olmak üzere 32 çocuk oluşturmaktadır. Nitel araştırma modelinde gerçekleştirilen çalışmada, veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu araştırmacılar tarafından hazırlanmış, 11 sorudan oluşmaktadır. Araştırmada, çalışma grubundaki çocuklar ile Haziran 2021-Mart 2022 tarihleri arasında iki görüşme gerçekleştirilmiştir. Her iki görüşmede çocuklara görüşme formundaki sorular aynı araştırmacı tarafından, aynı sırada sorulmuştur. Tüm görüşmeler, sınıf ortamı dışında çocuklar ile birebir gerçekleştirilmiştir. Çocuklarla yapılan görüşmeler ortalama 15-20 dakika arasında sürmüştür. Yaklaşık bir yıllık zaman diliminde iki defa yapılan ölçüm sonucunda çocukların COVID 19 ile ilgili temel kavramları öğrendikleri ve genel olarak bilgi sahibi oldukları görülmektedir. Bulgular, çocukların deneyimlerinin yanı sıra ailelerinden, teknolojik araçlardan bilgi edindiklerini göstermektedir. Bilgi düzeyinin, olgunlaşmanın ve deneyimin çocukların son testte, ön teste göre daha uzun cevaplar vermelerini sağlayabildiği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2023 |
Submission Date | November 22, 2022 |
Acceptance Date | March 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 1 |
This website was licenced under Creative Commons 4.0 International Licence.