Karikatürler eğitim ve öğretim materyalleri arasında sıklıkla kullanılmakta, öğrencilerin bazı durumları kolayca algılamalarında eğlenceli birer materyal olarak görülmektedir. Bu yapısı eğitimde öğrencilerin bazı olumlu ya da olumsuz kavramları, ifade veya anlatılmak istenen durumları kolay bir şekilde öğrenmelerine yardımcı olmaktadır. Genel, amatör veya profesyonel müzik eğitiminin her üç türünde de öğrenciden hedefinin olması, cesaret, özgüven, azim, disiplin, kararlılık, mücadele ruhu, pes etmeme gibi özgüvene yönelik tutumların bilgi ve becerilerin edinilmesi istenir. Bu araştırmanın amacı öğretmen adayı konservatuvar öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik bazı değerlere ilişkin algılarının “iyimser ve kötümser” karikatürleri yoluyla pekiştirilmesi ve bazı temel öğretmenlik değerlerinin karikatürler yoluyla tanıtılmasıdır. Bir betimsel analiz çalışmasıdır ve araştırmaya gönüllü olarak katılan, konservatuvarda eğitim görmekte olup formasyon almakta olan 37 öğrenciden oluşturulmuştur. Verilerin toplanmasında “iyimser ve kötümser” karikatürleri kullanılmış, karikatürler uzman yardımıyla belirlenmiş, öğrencilerden karikatürleri yorumlamaları istenmiştir. Verilerin analizinde ve yorumlanmasında nitel tekniklerden yararlanılmıştır. Çalışmanın değerler eğitimi ve bu eğitim çerçevesinde karikatür kullanımı konusunda bir yaklaşım ortaya koyacağı, öğrencilerin karikatürleri eğitimde bir materyal olarak kullanabileceklerine dair bir fikir oluşturacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original research |
Authors | |
Publication Date | August 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 1 |
Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.