Research Article
BibTex RIS Cite

Religious Education at the Science Committees and the National Education Councils

Year 2014, Volume: 16 Issue: 29, 129 - 156, 15.06.2014
https://doi.org/10.17335/sakaifd.219848

Abstract

Religious Education has been one of the most discussed matters during the Republican Era. To what extent was the matter discussed at the Science Committees and the National Education Councils has still been a question to be answered. In this study, it is aimed to examine in which context and to what extent was the matter discussed in those meetings. In this study councils are undertaken chronologically and related resources, especially council books published by Ministry of Education are reviewed. Consequently, it is clear that, in spite of hot debates in different platforms, especially in the politics and the press, the issue of religious education hasn’t been discussed in National Education Councils decently.

HEYET‐İ İLMİYE TOPLANTILARI VE MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRALARINDA DİN EĞİTİMİ

Year 2014, Volume: 16 Issue: 29, 129 - 156, 15.06.2014
https://doi.org/10.17335/sakaifd.219848

Abstract

Din eğitimi Cumhuriyet Dönemi’nde en çok tartışılan konulardan biri olmuştur. Bu konunun Milli  Eğitim Bakanlığının en üst düzey danışma organıolan Milli Eğitim Şûralarında ve onun ilk örneğini teşkil eden Heyet-i İlmiye toplantılarında ne denli ele alındığıise cevaplanmasıgereken bir soru olarak karşımızda durmaktadır. Bu çalışma birçok önemli karara imza atılan bu toplantılarda din eğitimi konusunun hangi çerçevede ve ne boyutta ele alındığınıtespit etmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada şûralar kronolojik olarak ele alınmış, başta Bakanlık tarafından yayımlanan şûra kitaplarıolmak üzere konuyla ilgili literatür taranmıştır. Neticede başta siyaset ve basın olmak üzere çok farklıplatformlarda hararetli tartışmalara konu olan din eğitimi meselesinin Milli Eğitim Şûralarında yeterince ele alınmadığıtespit edilmiştir. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ayhan Öz

Publication Date June 15, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 16 Issue: 29

Cite

APA Öz, A. (2014). HEYET‐İ İLMİYE TOPLANTILARI VE MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRALARINDA DİN EĞİTİMİ. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 16(29), 129-156. https://doi.org/10.17335/sakaifd.219848
AMA Öz A. HEYET‐İ İLMİYE TOPLANTILARI VE MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRALARINDA DİN EĞİTİMİ. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. June 2014;16(29):129-156. doi:10.17335/sakaifd.219848
Chicago Öz, Ayhan. “HEYET‐İ İLMİYE TOPLANTILARI VE MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRALARINDA DİN EĞİTİMİ”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16, no. 29 (June 2014): 129-56. https://doi.org/10.17335/sakaifd.219848.
EndNote Öz A (June 1, 2014) HEYET‐İ İLMİYE TOPLANTILARI VE MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRALARINDA DİN EĞİTİMİ. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16 29 129–156.
IEEE A. Öz, “HEYET‐İ İLMİYE TOPLANTILARI VE MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRALARINDA DİN EĞİTİMİ”, Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 16, no. 29, pp. 129–156, 2014, doi: 10.17335/sakaifd.219848.
ISNAD Öz, Ayhan. “HEYET‐İ İLMİYE TOPLANTILARI VE MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRALARINDA DİN EĞİTİMİ”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/29 (June 2014), 129-156. https://doi.org/10.17335/sakaifd.219848.
JAMA Öz A. HEYET‐İ İLMİYE TOPLANTILARI VE MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRALARINDA DİN EĞİTİMİ. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2014;16:129–156.
MLA Öz, Ayhan. “HEYET‐İ İLMİYE TOPLANTILARI VE MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRALARINDA DİN EĞİTİMİ”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 16, no. 29, 2014, pp. 129-56, doi:10.17335/sakaifd.219848.
Vancouver Öz A. HEYET‐İ İLMİYE TOPLANTILARI VE MİLLÎ EĞİTİM ŞÛRALARINDA DİN EĞİTİMİ. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2014;16(29):129-56.

INDEXING & ABSTRACTING & ARCHIVING


    5bd95eb5f3a21.jpg    67922fef55177.jpg  67923180250dc.jpg  679232578db69.png  6792331c55131.png 679233cb1e838. 679234335ac6c.jpg
6792349f931a9.png  679235c855604.jpg    21040  11366  17440  33101  33100

  
 Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

SAUIFD accepts the Open Access Journal Policy for expanding and flourishing of knowledge.