Araştırmanın amacı literatürdeki fen eğitimindeki nature of science (NOS) ilgili yayınlanan çalışmaların bibliyometrik analizini yapmaktır. Bu amaçtan hareketle 1986-2019 yılları arasında Web of Science Core Collection veri tabanında taranan fen, fizik, kimya ve biyoloji eğitimi dergilerinde yayınlanan 799 çalışma bibliyometrik açıdan incelenmiş olup, son 33 yıldaki eğilim ortaya konmuştur. Veri tabanında “nature of science” anahtar kavramı kullanılarak tarama gerçekleştirilmiş ve yıllara ilişkin çalışma sayısı, yıllık ortalama alıntı sayısı, bu konuda en çok yayın yapan dergiler ve yazarlar, yazarların atıf patlama değerleri, sorumlu yazarların ülkeleri ve işbirliği durumları, en çok atıf alan makaleler, kelime bulutu ve kelime ağacı yapıları ve işbirliği ağları alt başlıklarında incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre konuya olan ilginin 2005 yılından sonra arttığı söylenebilir. Bu konudaki çalışmaların en fazla yayınlandığı dergiler; Journal of Science Education (f = 153), Science & Education (f = 132) ve Science Education (f = 72) olduğu görülmektedir. En fazla yayın yapan yazarların Abd-El Khalick (f =17), N.G.Lederman (f = 16) ve A.Garca-Cormona (f = 14) olduğu görülürken, en çok yayının yapıldığı ülkeler sırasıyla USA, Turkey ve United Kingdom olduğu görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 1 |