Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRK VE İSPANYOL ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE, FAYDALARINA, ZORLUKLARINA VE BEKLENTİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 73 - 111, 15.06.2022
https://doi.org/10.31798/ses.1121168

Abstract

Salgın hastalıklar, savaşlar ve doğal afetler toplumsal hayatın yeniden düzenlenmesine sebep olmaktadır. Bu gelişmeler eğitim noktasında da yeni güncellemelerin yapılmasını gerekli kılmaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’deki ve Avrupa Birliği ülkelerinden olan İspanya’daki öğretmenlerin uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve elde edilen sonuçlara göre ihtiyaç halinde uygulayıcılara fikir verebilecek bir kaynak olarak rol alması amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden biri olan olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Türkiye’den 33 öğretmen, İspanya’dan 18 öğretmen katılmıştır. Araştırmanın verileri, Google form aracılığıyla toplanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırmada, Türk öğretmenlerin hibrit eğitimi destekledikleri, İspanyol öğretmenlerin ise yüzyüze eğitimi destekledikleri belirlenmiştir. Her iki gruba göre online eğitim ile eğitim deneyiminde birtakım farklılıklar oluşmuştur. Araştırma sonucunda online eğitim sürecinde Türk öğretmenlerin İspanyol öğretmenlerden daha fazla çalıştığı ve Türk öğrencilerin derslere devamının İspanyol öğrencilerden daha yüksek düzeyde gerçekleştiği belirlenmiştir. Hem Türk hem de İspanyol öğretmenlerin online eğitim sürecinde, sürecin daha olumlu işlemesi adına öğrencilerden, ebeveynlerden ve yetkililerden beklentileri olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Adnan, M. & Anwar, K. (2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51.
  • Aksoy, N. (2017). EBA’nın (Eğitim Bilişim Ağı) kullanım amacı, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Ünversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Almanthari, A., Maulina, S., & Bruce, S. (2020). Secondary school mathematics teachers’ views on e-learning implementation barriers during the COVID-19 pandemic: the case of Indonesia. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1-9.
  • Almuraqab, N. A. S. (2020). Shall universities at the uae continue distance learning after the COVID-19 pandemic? revealing students’ perspective. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology (IJARET), 11(5), 226-233.
Year 2022, Volume: 6 Issue: 1, 73 - 111, 15.06.2022
https://doi.org/10.31798/ses.1121168

Abstract

References

  • Adnan, M. & Anwar, K. (2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Online Submission, 2(1), 45-51.
  • Aksoy, N. (2017). EBA’nın (Eğitim Bilişim Ağı) kullanım amacı, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kahramanmaraş Sütçü İmam Ünversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kahramanmaraş.
  • Almanthari, A., Maulina, S., & Bruce, S. (2020). Secondary school mathematics teachers’ views on e-learning implementation barriers during the COVID-19 pandemic: the case of Indonesia. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(7), 1-9.
  • Almuraqab, N. A. S. (2020). Shall universities at the uae continue distance learning after the COVID-19 pandemic? revealing students’ perspective. International Journal of Advanced Research in Engineering and Technology (IJARET), 11(5), 226-233.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Songül Tümkaya 0000-0003-0140-4640

Ersin Çopur 0000-0002-7403-9018

Antonia Gómez Vıdal 0000-0002-0283-8750

Publication Date June 15, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Tümkaya, S., Çopur, E., & Gómez Vıdal, A. (2022). TÜRK VE İSPANYOL ÖĞRETMENLERİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNE, FAYDALARINA, ZORLUKLARINA VE BEKLENTİLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Scientific Educational Studies, 6(1), 73-111. https://doi.org/10.31798/ses.1121168