Yaklaşık on yıldır video deneme çalışmaları yapan ve bu alanın akademik olarak tanınmasında önemli katkısı olan Catherine Grant bu metninde videografik derleme deneyiminden söz ederek, bize estetik bir yöntem olarak videografik eleştirinin çok biçimli düşünme aşamalarına tanık olma şansı veriyor. Videografik eleştiride olduğu gibi bu sefer teorik düşünce tohumlarının pratik içerisinde nasıl filizlendiğine ve yeniden üretilebildiğine ve bu iki alanın birbirine içkinliğine, “bakarak veya görerek” dahil olmuyor, bu metinde olduğu gibi paylaşılan deneyimleri “okuyarak” da sezebiliyor ve açıkça anlayabiliyoruz. Sonuçta metinde de belirtildiği gibi pratik işlerin özünde zaten var olanı görebilmek, teorik bilginin bilinç yüzeyine çıkarak bir tür yeniden keşfine dönüşüyor. Diğer yandan arka planda ise, dijital teknolojilerin film yapımında sağladığı olanakların “film eleştirisi”nde yarattığı dönüşümü düşünmemiz zorunlu hale geliyor. Grant’in bu metni hem bu sürece nasıl adapte olduğunu, hem de video deneme çalışmalarının akademik çalışmalarla bir arada olduğunu görmemiz açısından önemli bir metin. Ama aynı zamanda bu metni akademik dayanışmanın ve paylaşımın açık yürekli, dürüst ve saf bir göstergesi olarak da kabul edebiliriz.
TÜBİTAK
1059B191800811
Bu çalışma TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) 2219 Doktora Sonrası Araştırma Bursu desteğiyle yürütülen proje kapsamında gerçekleşmiştir. Bana bu imkânı verdiği için TÜBİTAK’a teşekkürlerimi sunuyorum.
Catherine Grant, who has been making video essays for nearly ten years and has made an important contribution to the academic recognition of this field, gives us the chance to witness the multi-modal thinking layers of videographic criticism as an aesthetic method in this text. As with videographic criticism, this time we do not get involved by "seeing or looking" in how the seeds of theoretical thought have sprouted and reproduced in practice, and the immanence of these two fields, we can sense and clearly understand by "reading" the shared experiences as in this text. As a result, as stated in the text, "seeing" what already exists in the essence of practical works turns to the kind of rediscovery of the theoretical knowledge on the surface of consciousness. On the other hand, it becomes imperative to consider the transformation of digital technologies in filmmaking in “film criticism” in the background. This text is important for us to see how Grant adapts to this process and to combine video essays with academic studies. But we can also regard this text as a sincere, honest and pure proof of academic solidarity and sharing.
1059B191800811
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Translation |
Authors | |
Translators | |
Project Number | 1059B191800811 |
Publication Date | September 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 2 |
sinecine TR DİZİN ve FIAF tarafından taranmaktadır.