Ülkemizde eğitim faaliyetleri, ailelerin ve eğitmenlerin özverisiyle şekillenen ve gençlerin hayata hazırlanmasında etkin rol oynayan en önemli faktördür. Bu nedenle, üniversite öğrencilerinin, eğitim süreci içinde meslek ve kariyer hedeflerini şekillendirirken dış çevreden aldıkları değerlerin ve yetkinliklerin değerlendirilmesi gerektiği düşünülmektedir. Bu çalışmada, etkisini her geçen gün artıran dijital dönüşüm çağında özellikle gençlerin meslek seçimlerinde ve kariyer planlamalarında hangi değerlerin ve yetkinliklerin ön plana çıktığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel bir çalışma olarak modellenen bu araştırmanın konusuna ve amacına uygun olarak kolay ulaşılabilirlik prensibine göre seçilen dokuz farklı üniversite öğrencisi ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. İncelenen veriler, betimsel ve içerik analizleri ile fenomenoloji tekniği kullanılarak analiz edilmiş ve ülke genelindeki gençlerin kariyer planlarının nasıl şekillendiği ve dijital çağın meydana getirdiği yeni değerler hakkında somut bulgulara ulaşılmıştır. Bu araştırmadan elde edilen bulgulara göre, genç nesil dijital çağın farkında ve onu kullanarak hedeflerini gerçekleştirmek için gereken kişisel çabaların kendilerine sunulmasını talep etmektedir. Öğrenciler, gelecekte de dijitalleşmenin artarak devam edeceğinin ve bu etkiyle bazı mesleklerin yok olurken bazı yeni mesleklerin ortaya çıkacağını öngörebilmekte ve değişime ayak uydurmaları gerektiğini kendileri adına belirleyebilmektedirler. Bu bağlamda, personelinin kişisel gelişimine önem veren işletmelerin yeni nesil iş gücüyle uyum içinde çalışabileceği düşünülmektedir, çünkü sanılanın aksine, meslek eğitimi alan gençler, mesleklerinde başarılı olabilmek için önceki nesiller gibi sabır, disiplin, düzenli ve planlı çalışmayı önemsemektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Human Resources Management |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |