Bu
araştırmada Kuzey Kıbrıs’taki okul öncesi ve ilkokul öğretmeni yetiştirme
sisteminin ideolojik temelleri analiz edilmiştir. Bu amaç için yükseköğretim
kurumlarında öğretmen yetiştirme sistemlerinin özellikleri ve öğretmen istihdamı
incelenmiştir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Tartışma bölümünde, öğretmen
kimliği, para ile öğretmen olma ve devlet okullarında kaliteli eğitim başlıkları
altında yorumlanmıştır. Sonuç olarak, KKTC’de okul öncesi ve sınıf öğretmeni yetiştirme
sisteminin köklü bir tarihsel geçmişi olduğu; öğretmen adaylarının sıkı bir
eleme sınavı ile ihtiyaca göre seçildiği söylenebilir. Ayrıca, özel
üniversitelere devredilmesi ile öğretmen adaylarının kalitesinin düşeceği ve
sosyo-ekonomik düzeyi düşük öğrencilere niteliksiz eğitim verileceği açıktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2019 |
Submission Date | December 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Sosyoloji Araştırmaları Dergisi / Journal of Sociological Research
SAD / JSR