Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ BİR PAZARLAMA YAKLAŞIMI OLARAK NÖROPAZARLAMA ÜZERİNE KURAMSAL BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2016, Sayı: 11, 223 - 235, 01.07.2016

Öz

Günümüzde değişen ve daha bilinçli hale gelen müşteri profilini etkilemek artık hiç olmadığı kadar zordur. Ürün ve hizmetler içinde bulunulan satış ve pazarlama ortamında birbirine benzer özellikler taşımakta, bu ortamda pazarlama yapmak ise yeni, aynı zamanda etkili stratejiler oluşturulmasını zorunlu kılmaktadır. Yapılan bu çalışmanın amacı günümüz tüketicisinin satın alma kararlarında duygusal olarak ne ölçüde hareket ettiğinin tespitine yönelik yeni bir strateji olarak nöropazarlama yaklaşımı hakkında kuramsal bir değerlendirme sunmaktır.

Kaynakça

  • 1. AKIN, Selami, Mahmut (2014). Pazarlama Araştırmacıları Perspektifinden Nöropazarlama: Keşifsel Bir Araştırma. Sakarya Üniversitesi, SBE, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • 2. AMBLER, T., Ioannides, A., Rose, S., (2000). Brands on the Brain: Euro-images of Advertising, Business Strategy Review, 11: 17-30.
  • 3. ARIELY, D., ve Berns, G.S. (2010). Neuromarketing: The hope and hype of neuroimaging in business. Nature Reviews Neuroscience, 11(4), 284-292.
  • 4. ATLI, Dinçer (2014). Pazarlamada Yeni Bir Vizyon: Nöropazarlama , Pi Dergisi, Nöropazarlama: Tüketici Nasıl Karar Alır? s.21. 

  • 5. DICK, Martin (2007). Rebuilding Brand America, Free Press, USA, 2007, s.100.
  • 6. ERDEMİR, K, Orhan (2015). Nöropazarlama Araştırmalarını Anlama Kılavuzu. E-Makale, Analiz, Bir Brandmap Okuması. www.neurodiscover.com.
  • 7. FISHER, Manuel (2014). Neuromarketing 19 Success Secrets , Emereo Publishing. s. 6.
  • 8. FUGATE, D. L. (2007). Neuromarketing: A layman’s look at neuroscience and its potential application to marketing practice. Journal of Consumer Marketing, 24(7), 385-394.
  • 9. GENCO, Stephen J., Andrew P. Pohlmann, Peter Steidl (2013). Neuromarketing for Dummies, Free Press. s.121.
  • 10. GEORGES, Patrick M, Anne-Sophie Bayle-Tourtoulou, Michel Badoc (2014). Neuromarketing in Action: How to Talk and Sell to the Brain, Kogan Page Limited, USA: 2014, s.126.
  • 11. GİRAY, Caner ve Girişken, Yener (2013). Gözün Bilinç Seviyesinde Duyumsayamadığı Uyaranları Beynin Algılaması Mümkün müdür? Nöropazarlama Yöntemi ile Ölçümleme Üzerine Deneysel Bir Tasarım. Kafkas Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 18. Ulusal Pazarlama Kongresi Bildiri Kitabı.
  • 12. HAMMOU, Khalid Ait, GALİB, Md Hasan, MELLOUL, Jihane (2013). The Contributions of Neuromarketing in Marketing Research. Journal of Management Research, Vol.5, No.4,s.20-33.

  • 13. http://tr.wikipedia.org/wiki/Elektroensefalografi, E.T: 15.03. 2016.
  • 14. http://tr.wikipedia.org/wiki/Elektrokardiyografi, E.T: 15.03. 2016.
  • 15. Ioannides, A.A., Liu, L., Theofilou, D., Dammers, J., Burne, T., Ambler, T., Rose, S., (2000). Real Time Processing of Affective and Cognitive Stimuli in the Human Brain Extracted from MEG Signals, Brain Topography, 13: 11–19. Journal of Advertising Research, 41: 13–21.
  • 16. LEE, N.; Broderic A.J. ve Chamberlain L. (2007). What is ‘Neuromarketing’? A discussion and agenda for future research, International Journal of Psychophysiology, 63: 199-204. 17. LINDSTROM, Martin. (2009). Buy.ology, 1.Basım, Optimist Yayım Dağıtım, Ekim. İstanbul.
  • 18. Özdoğan, B., Tolon, M. ve Eser, Z.(2012). Nöropazarlama Üzerine Kavramsal Bir Çalışma. http://www.metehantolon.com/noropazarlama-uzerine- kavramsal-bir-calisma. Erişim Tarihi: 10.02.2016.
  • 19. PLASSMANN, H., Ambler, T., Sven, B., ve Kenning, P. (2007). What can advertisers learn from neuroscience? International Journal of Advertising, 26(2), 151-175.
  • 20. ROSSITER, J.R., Silberstein, R.B., Harris, P.G., Nield, G.A., (2001). Brain-imaging Detection of Visual Scene Encoding in Long-term Memory for TV Commercials, Journal of Advertising Research, 41: 13–21.
  • 21. TÜZEL, Nazlım (2010). Tüketicinin Zihnini Okumak: Nöropazarlama ve Reklam. Marmara İletişim Dergisi, Ocak 2010, Sayı 16, Syf 164-165.
  • 22. URAL, Tülin (2008). Pazarlamada Yeni Yaklaşım: Nöropazarlama Üzerine Kuramsal Bir Değerlendirme. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 17, Sayı 2, 2008, s.421-432.
  • 23. USTAAHMETOĞLU, Erol (2015). Nöropazarlama Üzerine bir Değerlendirme. Business & Management Studies: An International Journal Vol.:3 Issue: 2 Year:2015, ss. 154-168.
  • 24. VALİYEVA, Turan (2015). Tüketici Davranışlarını Etkilemede Yeni Bir İletişim Tekniği Olarak Nöropazarlama İletişimi. Marmara Üniversitesi, SBE, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • 25. YOUNG, C., (2002). Brain Waves, Picture Sorts and Branding Moments, Journal of Advertising Research, 42: 42–53.
  • 26. YÜCEL, Nurcan ve Çubuk, Fatma (2014). Nöropazarlama Penceresinden Marka Değeri. he Journal of Academic Social Science Studies, International Journal of Social Science
Doi number:http://dx.doi.org/10.9761/JASSS2226 Number: 25-I , p. 221-233, Summer 2014.
  • 27. ZALTMAN G., (2000). Neuroimaging as a Marketing Tool, USPTO, Ed. USA.
  • 28. ZURAWICKI, L. (2010). Neuromarketing: Exploring the brain of the consumer. Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
  • 29. ZYNCH, Zack ve LAURSEN, Byron (2009). The Neuro Revolution: How Brain Science Is Changing Our World, First Edition, USA: s.3.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

V. Özlem Akgün

Gözde S. Ergün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Akgün, V. Ö., & Ergün, G. S. (2016). YENİ BİR PAZARLAMA YAKLAŞIMI OLARAK NÖROPAZARLAMA ÜZERİNE KURAMSAL BİR ARAŞTIRMA. Selçuk Üniversitesi Sosyal Ve Teknik Araştırmalar Dergisi(11), 223-235.

 Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.