Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ENFORMASYON SİSTEMLERİNİN ÖRGÜT VE ÖRGÜT STRATEJİLERİ BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2013, Sayı: 6, 1 - 16, 31.12.2013

Öz

İşletmelerin enformasyon teknolojileri temelinde belirledikleri stratejilere bağlı olarak örgüt yapıları da değişiklik göstermektedir. Örneğin, sürekli yeni ürün piyasaya sürme eğiliminde olan bir firmanın; esnek, teknolojik gelişmeleri yakından takip eden, dış çevreyle sürekli iletişim halinde olan ve yenilikçi bir örgüt yapısı kurması gerekmektedir. Bu duruma paralel, işletmelerin rekabet avantajı sağlamak için enformasyon teknolojilerinden yararlanmaları gerekliliği açıktır. Fakat şunu da belirtmek gerekir ki, örgütlerin yaptıkları yüksek enformasyon yatırımları doğru strateji ile örgüte adapte edilemezse, yapılan yatırımlar karlılık getirmeyeceği gibi, işletmenin varlığını da tehlikeye sokacaktır. İşletmelerin yoğun bir rekabet ortamında bulundukları ve faaliyetlerini devam ettirebilmek için ise enformasyon sistemlerini başarı ile örgüte adapte etmeye yarayan stratejileri uygulaması gerekmektedir. Bu doğrultuda yapılan çalışmanın amacı; ayakta kalabilmek için rekabet yeteneğine sahip olmanın en önemli araçlarından enformasyon sistemleri hakkında detaylı bilgi vermek, bu sistemlerin örgüt ve örgüt stratejileri ile olan etkileşimini açıklamaktır.

Kaynakça

  • [1] Ceylan, Ali (2009). Büyük Ölçekli İşletmelerde Örgüt Kültürü ve Liderlik Anlayışının Verimlilik Üzerindeki Etkileri: Bir Çağrı Merkezi Örnek Uygulaması. Kadir Has Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Finans ve Bankacılık Ana Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • [2] Güleç, Oya (2008). Örgüt Kültürünün Bir Yansıması Olarak İşletmelerde Ast-Üst İlişkileri ve Denizli’de Bir Uygulama. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • [3] Laudon, C. Kenneth and Laudon, P. Jane (2011). Management Information Systems-Managing The Digital Firm. Çeviri Editörü: Uğur Yozgat. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • [4] Hersey, Paul, Blanchard H. Kenneth and Johnson, E. Dewey (1996). Management of Organizational Behaviour. Sevent Edition: Prentice-Hall, Inc.,New Jersey.
  • [5] Dinçer, Ömer (1998). Stratejik Yönetim. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • [6] Tharp, M. Bruce (2009). Four Organizational Culture Types, Haworth, Orgnizational Culture, White Paper, 04-09, 1-6.
  • [7] Çakır Melek ve Örücü Edip (1999). “ Üretim isletmelerinde Örgüt Kültürünün Tespitine Yönelik Bir Araştırma”, Atatürk Üniversitesi, İ.İ.B.F. Dergisi, Cilt 13, Sayı 1, s. 20.
  • [8] Aslı Yağmurlu, Aslı (1997). Örgüt Kültürü: Tanımlar ve Yaklaşımlar, Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, Cilt 52, Sayı 1-4, (Ocak-Aralık 1997), s. 721.
  • [9] Eren, Erol (2005). Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası. Beta Basım A.Ş:İstanbul.Sosyoteknik Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Yıl:3 Sayı:6 Aralık 2013 15
  • [10] Edin, İbrahim (2004). Üst Kademe Yöneticilerinin Enformasyon Kullanımı ve Enformasyon Sistemlerinden Beklentileri. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • [11] Çivisöken, P.Esin (2007). Yüklenici Firmalarda İnternet Tabanlı Yönetim Enformasyon Sistemleri-Örnek Bir Çalışma, İstanbul Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • [12] Taş E., Tanaçan L. , Yaman H. (1999). Building Material Information Systems On The World Wide Web, Proceedings of the International Conference on Systems Research Informatics and Cybernetics, Special Focus Symposium on World Wide Web as Framework for Collaboration, Baden-Baden, Almanya, 2-6 August.
  • [13] Daft R. L. (2003). Management. South Western, Ohio: The Dryden Press Series in Management.
  • [14] Acar, G, Ahmet (2007). Enformasyon Sistemlerinin Stratejik Olarak Planlanmasına İlişkin Bir Araştırma. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul.
  • [15] Melville, Nigel, Kraemer, L. Kenneth and Gurbaxani, Vijay (2004). Information Technology and Organizational Performance: An Intergrative Model of IT Business Value. Center for Research On Information Technology and Organizations University of California, Irvine, January, 1-78.
  • [16] Harper, George R. and Dawn R. Utley,(2001). “Organizational Culture and Successful Information Technology Implementation”, Engineering Management Journal, Vol. 23, N.2, June 2001, s.11.
  • [17] Rockart, John F. and Short, James E.(1989). “IT in the 1990’s: Managing Organizational Interdependence”, Sloan Management Review, Winter 1989, s.7.
  • [18] Dibrell, C. Clay and Miller, Thomas R.(2002). “Organization design: the continuing influence of information technology”, Management Decision, 40/6, 2002, s.621.
  • [19] Churchill A. Gilbert and Peter, P. Paul (1998). Marketing:Creating Value For Customers. Second Edition: Irwin-McGraw-Hill.Enformasyon Sistemlerinin Örgüt ve Örgüt Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi V. Özlem AKGÜN 16
  • [20] Best, J. Roger (2000). Market-Based Management. Second Edition: Prentice-Hall, Inc., New Jersey.
  • [21] Ertürk, Hatice (2009). İş Örgütlerinin Rekabet Üstünlüğü Arayışlarında Bilişim Teknolojilerinin Yeri ve Önemi: Teori ve Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı, Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • [22] Porter Michael E. (2010), Rekabet Stratejisi: Sektör ve Rakip Analizi Teknikleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, s.30-31.
  • [23] Grant, R. M., (2002), Contemporary Strategy Analysis Concepts, Techniques, Applications, Fourth Edition, Blackwell Publishing,
  • [24] Mıller Alex ve Dess Gregory G. (1996), Strategic Management, The McGraw-Hill, New York.
  • [25] Normann, Richard and Ramirez, Rafael, (1993). Designing Interactive Strategy. Harvard Business Rewiev, Jully.
  • [26] Porter, M. Michael (1996). What’s Strategy, Harvard Business Rewiev, Nowember-December, 96608, 61-78.
  • [27] Yiğit, Sema (2008). Ülke Rekabetçiliğinde Porter’ın Elmas Modeli. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Tokat.
  • [28] Griffin Ricky W. (2000), Fundamentals of Management: Core Concepts and Applications, Houghton Mifflin Company, Boston.
  • [29] Womack, P. James and Jones, T.Daniel (1994). From Lean Production to the Lean Enterprise. Harvard Business Rewiev, March.
  • [30] Slater, F. Stanley and Jakki J. Mohr (2006). Successful Development And Commercialization of Technological Innovation: Insights Based On Strategy Type. The Jornal Of Innovation Management, 23: 26-33.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

V. Özlem Akgün

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Akgün, V. Ö. (2013). ENFORMASYON SİSTEMLERİNİN ÖRGÜT VE ÖRGÜT STRATEJİLERİ BAĞLAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Ve Teknik Araştırmalar Dergisi(6), 1-16.

 Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.