Bu çalışmanın amacı aktif öğrenmeye yönelik uygulamaların nasıl
yapıldığına dair genel bir tablo çıkartmak adına aktif öğrenme konusunu
irdeleyen lisansüstü tezlerin yapısal olarak incelenmesidir. Bu amaçla
araştırma tarama modelinde desenlenmiş olup veriler doküman analizi yoluyla
incelenmiştir. Çalışmanın evrenini aktif öğrenme konusunu içeren Yüksek Öğretim
Kurumu(YÖK)’nun internet sitesinde yayınlanmış tüm tezler oluşturmaktadır.
Araştırmada tez başlıklarında ya da anahtar kelimelerinde aktif öğrenme aranmış
ve 92 teze ulaşılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler doküman analizinde yer
alan kodlama yöntemine göre kodlanmıştır. Sekiz alt başlık (yayın yılı, yayın
türü, araştırma yöntemleri, araştırma modelleri, örneklem türü, evren/örneklem/
çalışma grubu tanımlaması, araştırmaların değişkenleri ve veri toplama araçları)
altında araştırmalara ait çalışma kimliği ve çalışma içeriği ile ilgili
bilgiler yer almaktadır. Araştırma sonunda aktif öğrenme konusunu içeren tez
çalışmalarının en çok 2010 yılında yapıldığı, tezlerde nicel yöntemlerin ve deneysel
modelin daha ağırlıklı kullanıldığı, en fazla kullanılan örnekleme türünün
amaçlı örnekleme ve en fazla kullanılan veri toplama aracının başarı testi
olduğu bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/