Book Review
BibTex RIS Cite

Avrupa Neden Dünyayı Fethetti?

Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 128 - 135, 26.06.2019

Abstract

Karşıolgusal düşüncelerin işe
koşulduğu bir kliometrik çalışma Philip T. Hoffman’ın ilk baskısı 2015 yılından
yapılan çalışması “Why Did Europe Conquer
the World?
” adlı eseridir.  Eser,
2018 yılında Mihriban Doğan tarafından Türkçeye tercüme edilerek 2018 yılında
Say Yayınları tarafından yayınlanmıştır. Toplamda 367 sayfa olan kitap, “Giriş”,
“Erken Modern Avrupa’da Turnuva Fethe Nasıl Olanak Sağladı?”, “Avrasya’nın
Diğer Bölgeler Neden Geri Kaldı?”, “Nihai Nedenler”, Barut Teknolojisinden Özel
Girişim Seferlerine”, “On Dokuzuncu Yüzyıl Avrupa’sında Teknolojik Gelişme ve
Silahlı Barış ve “Sonuç: Fethin Bedeli” başlıklı yedi ana kısımdan
oluşmaktadır. Ayrıca kitabın 238-270 arası sayfaları eklerden, 271-321 arası
notlardan ve 322-360 arası sayfaları kaynaklardan ve 361-367 arası sayfaları
dizin kısmından oluşmaktadır. 

References

  • Black, J. & Macraild, D.M. (2016). Tarih çalışmak. N. Bozbora (Çev.) Ankara: Yayın Odası.
  • Elban, M., Yetişensoy, O. (2018). Tarihyazımında rastlantısal nedenler tartışması: karşıolgusal düşünce ve tarihin tarih eğitimi ve öğretiminde kullanılması. İlköğretim Online, 17, (3), 1-17.
  • Hoffman, P. T. (2018). Avrupa neden dünyayı fethetti? M. Doğan (Çev.) İstanbul: Say.
  • Peker, H. S. (2015). Avrupa’da merkantilist uygulamalar ve Osmanlı ekonomisi ile bir karşılaştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 5, (1), 1-12.
  • Tosh, J. (2011). Tarihin peşinde-modern tarih çalışmasında hedefler, yöntemler ve yeni doğrultular. Ö. Arıkan (Çev.) İstanbul: Tarih Vakfı Yurt.
  • Uzun, A. (2001). Yeni iktisat tarihi akımı ve iktisat tarihi yazımına katkıları. Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Dergisi, 2, (1), 80-93. Weber, E. (2017). Köylülerden Fransızlara-Fransa kırsalının modernleşmesi, 1870-1914. Ç. Sümer (Çev.) Ankara: Heretik.
  • Wenzlhuemer, R. (2009). Counterfactual thinking as a scientific method. Historical Social Research/Historische Sozialforschung, 34, (2), 27-54.
Year 2019, Volume: 1 Issue: 1, 128 - 135, 26.06.2019

Abstract

References

  • Black, J. & Macraild, D.M. (2016). Tarih çalışmak. N. Bozbora (Çev.) Ankara: Yayın Odası.
  • Elban, M., Yetişensoy, O. (2018). Tarihyazımında rastlantısal nedenler tartışması: karşıolgusal düşünce ve tarihin tarih eğitimi ve öğretiminde kullanılması. İlköğretim Online, 17, (3), 1-17.
  • Hoffman, P. T. (2018). Avrupa neden dünyayı fethetti? M. Doğan (Çev.) İstanbul: Say.
  • Peker, H. S. (2015). Avrupa’da merkantilist uygulamalar ve Osmanlı ekonomisi ile bir karşılaştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 5, (1), 1-12.
  • Tosh, J. (2011). Tarihin peşinde-modern tarih çalışmasında hedefler, yöntemler ve yeni doğrultular. Ö. Arıkan (Çev.) İstanbul: Tarih Vakfı Yurt.
  • Uzun, A. (2001). Yeni iktisat tarihi akımı ve iktisat tarihi yazımına katkıları. Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Dergisi, 2, (1), 80-93. Weber, E. (2017). Köylülerden Fransızlara-Fransa kırsalının modernleşmesi, 1870-1914. Ç. Sümer (Çev.) Ankara: Heretik.
  • Wenzlhuemer, R. (2009). Counterfactual thinking as a scientific method. Historical Social Research/Historische Sozialforschung, 34, (2), 27-54.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Kitap Kritiği
Authors

Mehmet Elban 0000-0002-2764-3968

Publication Date June 26, 2019
Acceptance Date June 26, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Elban, M. (2019). Avrupa Neden Dünyayı Fethetti?. tarihyazımı, 1(1), 128-135.

Ethical Committee Approval

With the decision of ULAKBİM on February 25th, 2020, there is a condition that "All the disciplines of science (including social sciences), there should be an Ethical Committee Approval for research involving human and animal (clinical and experimental) separately and this approval must be mentioned in the article and it should be documented". The research conducted by quantitative or qualitative approaches which require data collection such as questionnaire, interview, observation, focus group study, the experiment is regarded under the aforementioned content.