Bu araştırmanın amacı,
öğretmenlerinin farklılaştırılmış denetim modeline ilişkin öğretmenlerinin
görüşlerini saptamaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile yürütülmüş olup
araştırmanın doğasına uygun olan olgu bilim deseninde bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Sivas
ilinde resmi okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim okullarında görev
yapan toplam 28 öğretmenden oluşmaktadır.
Araştırma çerçevesinde öğretmenlerin farklılaştırılmış denetim
modeli uygulamalarına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla yarı
yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Aydın’ın (2005) farklılaştırılmış denetimle
ilgili tanımlama bilgilerinden yola çıkılarak, farklılaşmış denetimi açıklayan
özelliklerden üç maddelik bir görüşme formu oluşturulmuştur. Veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir. Öğretmenler,
denetimin amaçlarını, mesleki gelişimi sağlamak, öğretmenin kendini
düzenlemesine katkıda bulunmak (öz-düzenleme) ve motivasyonlarını artırmak
şeklinde sıralamışlardır. Öğretmenlerin ‘’denetim nasıl olmalı’’ sorusuna
ilişkin görüşleri geliştirme, düzenleme ve gözlem olmak üzere ifade edilmiştir.
Öğretmenlerin birbirilerini denetlemesi konusunda öğretmenler olumlu görüşlere
sahiptir. Öğretmenlerin farklılaştırılmış denetime ilişkin bakış açılarını ortaya
koymak üzere araştırma sorularına (denetim hangi amaçlarla yapılmalı, nasıl bir
denetim ve öğretmenler birbirini denetlemeli mi) verilen cevaplardan
öğretmenlerin farklılaştırılmış denetimi olumlu değerlendirdikleri
söylenebilir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Submission Date | February 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 15 Issue: 1 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.