Ters yüz öğrenme modeli, öğretmenlerin belirlediği dijital kaynakları öğrencilere sınıf dışında kullanılabilir bir platform aracılığıyla aktardığı, geleneksel öğretim yöntemlerinden farklı bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu model, geleneksel eğitim yaklaşımını tamamen tersine çevirme fikrine dayanmaktadır. Diğer bir deyişle normalde öğrencilerin sınıf içinde yaptıkları, sınıf dışında yaptıkları ile yer değiştirilir. Bu modelin temel prensibi, öğrencilerin sınıf dışında öğrendiği içeriğin, sınıf içinde öğretmenlerinin rehberliğinde daha iyi anlamaları ve pekiştirmelerini sağlamaktır. Bu çalışmanın amacı, ters yüz öğrenme modelinin “Kitle İletişiminde Arapça” dersi için kullanılabilirliğine yönelik bir haftalık ders planı önerisi sunmaktır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Doküman analizi için ters yüz öğrenme modeli ile ilgili alanyazın taraması yapılmış olup Yükseköğretim kurumlarında Arap Dili Eğitimi bölümlerinde okutulan “Kitle İletişiminde Arapça” dersinin öğrenme kazanımları ve ders içeriği incelenmiştir. Elde edilen veriler ışığında ters yüz öğrenme modelinin “ders öncesi süreç tasarımı, sınıf içi süreç tasarımı, sınıf dışı süreç tasarımı, ölçme ve değerlendirme” aşamaları odak alınarak bir haftalık ders planı tasarlanmıştır. Bu aşamalar takip edilerek hazırlanan ders planı uygulandığında öğrencilerin başarısının ve motivasyonunun artacağı düşünülmektedir.
Ters yüz öğrenme modeli Geleneksel öğrenme modeli Arap dili eğitimi Ders planı
The flipped learning model is a learning approach that differs from traditional teaching methods in which the teachers present the digital resources determined by the teachers to the students through a platform available outside the classroom. This model is based on the idea of completely flipping the traditional approach to education. In other words, what students normally do in the classroom is replaced by what they do outside the classroom. The basic principle of this model is that the content learned by students outside the classroom is better understood and reinforced in the classroom under the guidance of the teacher. This study aims to offer a proposal for a weekly lesson plan for the usability of the flipped learning model for the course "Arabic in Mass Communication". In this study, the document analysis technique, one of the qualitative research methods, was used. The literature on the flipped learning model was reviewed for document analysis. The learning outcomes and content of the "Arabic in Mass Communication" course in Arabic Language Education departments in higher education institutions were analyzed. According to all findings, a weekly lesson plan was designed by focusing on the stages of "pre-course process design, in-class process design, out-of-class process design, measurement and evaluation" of the flipped learning model. It is considered that students' success and motivation will increase when these stages in the process design are followed and the lesson plan is implemented.
Flipped learning model Traditional learning model Arabic language education Lesson plan
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 17 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 21 Sayı: 3 |