The concept of tabloid, which emerged in the 19th century and was initially called newspaper format, has an important place in today's newspaper and television journalism in terms of both form and content. In other words, beyond being a format, it stands out as a journalism approach. The aim of this study is to determine what the phenomenon of tabloidization is in television news and why this method is used.
19. yüzyılda ortaya çıkan ve başlangıçta gazete formatı olarak adlandırılan tabloid kavramı, günümüz gazete ve televizyon haberciliğinde hem biçim hem de içerik olarak önemli bir yer tutmaktadır. Yani bir format olmanın ötesinde habercilik anlayışı olarak ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı televizyon haberlerinde tabloidleşme olgusunun ne olduğu ve neden bu yönteme başvurulduğunun belirlenmesidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Sosyolojisi, Televizyon Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 3 Sayı: 4 |