Science and Art Centers (SACs) are educational institutions affiliated with the Ministry of National Education that focus on the education of gifted individuals. In SACs, primary school teachers are responsible for implementing specialized and enriched curricula designed for gifted students in 2nd, 3rd, and 4th grades. The professional development needs of primary school teachers at SACs differ from those in regular primary schools.. However, it is essential for teachers to continue their professional development throughout their tenure and actively participate in in-service training activities. Recognizing the significance of continuous professional development in the teaching profession, this study aims to identify the areas where primary school teachers at SACs require professional development and provide recommendations for incorporating these needs into future professional development activities. The research data for this study were collected using the Classical Delphi Technique. Academicians working in the field of Classroom Education or Special abilities, who conduct research on gifted individuals, and primary school teachers who work with gifted students participated in this data collection process. The data obtained were analyzed through descriptive analysis and content analysis. The study revealed that primary school teachers working at SACs require professional development training in various content areas, including recognizing gifted students, understanding relevant legislation, implementing enriched and differentiated education for gifted individuals, exploring education-teaching models, and fostering family involvement in the educational process. Based on these identified needs, it is strongly recommended that policy makers develop and implement professional development programs specifically tailored to primary school teachers employed at SACs.
Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarından biri olan Bilim ve Sanat Merkezlerinde (BİLSEM) özel yetenekli bireylerin eğitimi için hazırlanan programlar uygulanmaktadır. BİLSEM’de sınıf öğretmenleri 2, 3 ve 4. sınıfa devam eden özel yetenekli öğrencilere yönelik hazırlanmış farklılaştırılmış ve zenginleştirilmiş öğretim programlarını uygulamaktadırlar. Bu nedenle BİLSEM’de görev yapan sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişim ihtiyaçları ilkokullara göre farklılık göstermektedir. BİLSEM’de öğretmenlik yapabilmek için gerekli olan öğretmen alım süreçlerinden geçen sınıf öğretmenleri, BİLSEM’deki görevlerine başladıklarında özel yetenekli bireylerin özellikleri, ihtiyaçları ve eğitimleri gibi konularda meslekî eğitimlere ihtiyaç duymaktadırlar. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı Özel Yeteneklilerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı tarafından her yıl BİLSEM’de görevlendirilen sınıf öğretmenlerine eğitim-öğretim yılı başında oryantasyon programı uygulanmaktadır. Bununla birlikte öğretmenlerin süreç boyunca da mesleki gelişimlerini devam ettirebilmeleri, hizmet içi eğitim çalışmalarına katılmaları önem arz etmektedir. Sürekli mesleki gelişim ilkesinin öğretmenlik mesleğindeki önemi sebebiyle bu çalışmanın amacı BİLSEM’de görev yapan sınıf öğretmenlerinin mesleki gelişim süreçlerinde ihtiyaç duydukları alanları tespit etmek ve bu ihtiyaçların düzenlenecek mesleki gelişim faaliyetlerinde yer alabilmesi için önerilerde bulunmaktır. Araştırma verileri Klasik Delphi Tekniği kullanılarak Sınıf Eğitimi ya da Özel Yetenekliler alanında çalışan özel yetenekli bireyler üzerine araştırmalar yapan akademisyenler ve sınıf öğretmeni olup özel yetenekli bireylerle çalışan öğretmenlerden toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi ile çözümlenmiştir. BİLSEM’de görev yapan sınıf öğretmenlerinin özel yetenekli öğrencileri tanıyabilme, mevzuata hâkim olma, özel yetenekli bireylerin eğitiminde zenginleştirilmiş ve farklılaştırılmış eğitim, eğitim-öğretim modelleri, aile katılımı vb. içerik alanlarında mesleki gelişim eğitimlerine ihtiyaçları olduğu tespit edilmiştir. İlgili ihtiyaçlar doğrultusunda mesleki gelişim programlarının BİLSEM’de görev yapan veya yapacak sınıf öğretmenlerine politika yapıcılar tarafından hazırlanması önerilmektedir
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Teacher Education and Professional Development of Educators |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | November 27, 2023 |
Publication Date | December 28, 2023 |
Acceptance Date | November 16, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |