Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 66 - 76, 22.12.2020

Abstract

References

  • Akbaba, M., Kurt, B., & Nazlıcan, E. (2014). Yeni Coronavirus Salgını. Turk J Public Health, 12(3).
  • Ateş, A., & ALTUN, E. (2008). Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 28(3).
  • Dokuz Eylül University. (2020). 09.04.2020 Tarihinden Itibaren Online Ders Uzaktan Eğitim Sistemine Geçiş Yapiyoruz. Retrieved on 25.05.2020 from http://gse.deu.edu.tr/duyurular/09-04-2020-tarihinden-itibaren-online-deu-uzaktan-egitim-sistemine-gecis-yapiyoruz/
  • Düzakin, E., & Yalçinkaya, S. (2008). Web Tabanlî Uzaktan Eğitim Sistemi Ve Çukurova Üniversitesi Öğretim Elemanlarının Yatkınlıkları. Journal of the Cukurova University Institute of Social Sciences, 17(1).
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Kutluca, T., & Yalman, M. (2013). Matematik Öğretmeni Adaylarının Bölüm Dersleri İçin Kullanılan Uzaktan Eğitim Sistemi Hakkındaki Yaklaşimları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(21), 197-208.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 Salgını Sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Atılan Politika Adımları Educational Policy Actions by the Ministry of National Education in the times of COVID-19. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129.
  • Reed, P. (2013). Hashtags and retweets: using Twitter to aid Community, Communication and Casual (informal) learning. Research in Learning Technology, 21.
  • Solak, Ö. G. H. İ., Ütebay, Ö. G. G., & Yalçın, Ö. Ü. B. (2019). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (Cilt 6, Sayı 1, 41-52)
  • Şahin, M. C., & Tekdal, M. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Akademik Bilişim, 02-04.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Til, U. D. A. (2020). Yeni Koronavirüs hastalığı Hakkında bilinmesi gerekenler. Ayrıntı Dergisi, 8(85).
  • Yıldız, E., & Seferoğlu, S. S. (2020). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Çevrim İçi Teknolojilere Yönelik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Celal Bayar University Journal of Social Sciences/Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1).
  • Yükseköğretim Kurulu (2020). -Basın Açıklaması-. Retrieved on 25.05.2020 from https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx

Social Media Analysis in Distance Education Period Due to Pandemic: Data Mining Application on Twitter Data

Year 2020, Volume: 2 Issue: 2, 66 - 76, 22.12.2020

Abstract

Turkey decided to change to distance education because of the pandemic early 2020. As the result of that decision people express their opinions about that in social media. In this study, what people think about distance education on Twitter, how much use of hashtags, what they talked about most, and who tweeted the most with these hashtags in this period was examined. RapidMiner was used to obtain data in research. As a disadvantage brought by the RapidMiner program, data were obtained between April 5, 2020 and April 13, 2020. RapidMiner program was used to display and interpret the data too. Among the findings of the study, it has been determined that the use of positive hashtags is low, but the use of negative hashtags is high. As a result of data analysis, the current situation and the problems experienced were revealed by analyzing tweets about distance education. In line with the results of the research, various suggestions were made regarding the functional implementation of distance education.

References

  • Akbaba, M., Kurt, B., & Nazlıcan, E. (2014). Yeni Coronavirus Salgını. Turk J Public Health, 12(3).
  • Ateş, A., & ALTUN, E. (2008). Bilgisayar Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Gazi University Journal of Gazi Educational Faculty (GUJGEF), 28(3).
  • Dokuz Eylül University. (2020). 09.04.2020 Tarihinden Itibaren Online Ders Uzaktan Eğitim Sistemine Geçiş Yapiyoruz. Retrieved on 25.05.2020 from http://gse.deu.edu.tr/duyurular/09-04-2020-tarihinden-itibaren-online-deu-uzaktan-egitim-sistemine-gecis-yapiyoruz/
  • Düzakin, E., & Yalçinkaya, S. (2008). Web Tabanlî Uzaktan Eğitim Sistemi Ve Çukurova Üniversitesi Öğretim Elemanlarının Yatkınlıkları. Journal of the Cukurova University Institute of Social Sciences, 17(1).
  • Karadağ, E., & Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192.
  • Kutluca, T., & Yalman, M. (2013). Matematik Öğretmeni Adaylarının Bölüm Dersleri İçin Kullanılan Uzaktan Eğitim Sistemi Hakkındaki Yaklaşimları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(21), 197-208.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 Salgını Sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Atılan Politika Adımları Educational Policy Actions by the Ministry of National Education in the times of COVID-19. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129.
  • Reed, P. (2013). Hashtags and retweets: using Twitter to aid Community, Communication and Casual (informal) learning. Research in Learning Technology, 21.
  • Solak, Ö. G. H. İ., Ütebay, Ö. G. G., & Yalçın, Ö. Ü. B. (2019). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (Cilt 6, Sayı 1, 41-52)
  • Şahin, M. C., & Tekdal, M. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Akademik Bilişim, 02-04.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Til, U. D. A. (2020). Yeni Koronavirüs hastalığı Hakkında bilinmesi gerekenler. Ayrıntı Dergisi, 8(85).
  • Yıldız, E., & Seferoğlu, S. S. (2020). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Çevrim İçi Teknolojilere Yönelik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Celal Bayar University Journal of Social Sciences/Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1).
  • Yükseköğretim Kurulu (2020). -Basın Açıklaması-. Retrieved on 25.05.2020 from https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerde-uygulanacak-uzaktan-egitime-iliskin-aciklama.aspx
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Mertkan Sinoplu 0000-0003-4642-5090

Ramazan Yılmaz 0000-0002-2041-1750

Publication Date December 22, 2020
Acceptance Date October 18, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Sinoplu, M., & Yılmaz, R. (2020). Social Media Analysis in Distance Education Period Due to Pandemic: Data Mining Application on Twitter Data. Journal of Teacher Education and Lifelong Learning, 2(2), 66-76.

2617220107