Bu çalışma öğretmenlerin dijital yeterliliklerini farklı değişkenlere göre incelemektedir. Bu doğrultuda çalışmaya ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 695 öğretmen katılmıştır. Tarama modeli kullanılarak analiz edilen çalışmada Gümüş ve Kukul tarafından geliştirilen Öğretmen Dijital Yeterlilik Ölçeği (2022) kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlar doğrultusunda dijital yeterlikler cinsiyet ve yaş aralığına göre farklılaşırken, okul türü ve yabancı dil seviyelerine göre herhangi bir farklılık gözlemlenmemiştir. Analizler genel olarak değerlendirildiğinde, öğretmenlerin orta düzeyde dijital yeterliklere sahip olmalarına rağmen, pandemi döneminde yaşanan zorluklar göz önünde bulundurulduğunda, orta düzeyde gözlemlenen öğretmenlerin dijital yeterliklerinin nihayetinde yetersiz olduğu ve öğretmenlerin bu konuda kendilerini geliştirmeleri gerektiği düşünülmektedir.
Dijital Yeterlik Veri Okuryazarlığı Problem Çözme Dijital İçeirk Üretimi İletişim ve İşbirliği Etik
This study examines the digital competence of teachers according to different variables. In this direction, 695 teachers working in primary, secondary, and high schools participated in the study. The Teacher Digital Competence Scale (2022), developed by Gümüş and Kukul, was used in the study analyzed using the scanning model. In line with the results obtained in the study, while digital competencies differ according to gender, and age range, no difference was observed according to school type, and foreign language levels. On the general evaluation of the analyses, it is thought that although the teachers have medium-level digital competences, considering the difficulties experienced during the pandemic period, the digital competences of the teachers observed at the medium level are eventually insufficient and the teachers should develop themselves in this regard.
Digital Competence Teacher Data Literacy Problem Solving Digital Content Production Communication and Cooperation Ethical.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 22, 2023 |
Publication Date | June 30, 2023 |
Acceptance Date | June 1, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 1 |