Örgün eğitim faaliyetlerine çeşitli nedenlerle verilen aralar, öğrencilerde öğrenme kayıpları yaşanmasına neden olmaktadır. Alanyazında yer alan araştırmalar COVID-19 salgınının da benzer bir etkiye sahip olabileceğini göstermektedir. Bu nedenle bu araştırmada öğrenme kayıplarının nedenleri, değerlendirilmesi ve COVID-19 salgınının öğrenme kayıpları üzerindeki etkilerinin bütüncül bir perspektifle incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğrenme kayıpları üzerinde yurt içi ve yurt dışı literatürde yer alan çalışmalar incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar COVID-19 salgını döneminde uzaktan eğitim faaliyetlerine erişim ve öğrencilerin öğrenme performanslarının desteklenmesi konularında yaşanan sıkıntıların öğrenme kayıplarını derinleştirdiğini göstermiştir. Bununla birlikte meydana gelen öğrenme kayıplarının çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleriyle tespitinin, geliştirilecek telafi eğitim programlarının tasarlanması açısından önemini ortaya koymuştur. Bu sonuçlar doğrultusunda öğrenme kayıplarının azaltılmasına yönelik bazı öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2021 |
Submission Date | March 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 1 |