Yazma becerisi fiziksel ve zihinsel becerilerin birlikte karmaşık ve yoğun bir şekilde kullanılmasını gerektirmektedir. Öğrenciler yazmayı bir alışkanlık olarak değil, zorunlu bir iş gibi görmektedirler. Yazma sürecinde oluşan olumsuzluklar ve karşılaşılan engeller öğrencilerin yazma kaygıları yaşamalarına sebep olur. Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarının incelenmesi ve bazı değişkenlere göre farklılığının belirlenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni kullanılmıştır. Uygun örneklem yöntemiyle seçilen 365 ilkokul öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veriler toplanmasında Yazma Kaygısı Ölçeği ile demografik değişkenleri içeren Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Jamovi 1.6.23 paket yazılımı kullanılmıştır. Araştırmada yazma kaygı düzeylerini ve öğrencilerin demografik bilgileri ile ilgili istatistikleri incelemek için betimsel istatistiklerden; yazma kaygısının demografik değişkenlere göre farklılığını incelemek amacıyla t-testi ve tek yönlü varyans analizinden (ANOVA) yararlanılmıştır. Ortaya çıkan bulgularda yazma kaygısının ilkokul öğrencilerinde orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet ve yaşa göre öğrencilerin yazma kaygılarının değişmediği tespit edilmiştir. Anne-baba eğitim düzeyi, gelir düzeyi ve günlük kitap okuma durumuna göre öğrencilerin yazma kaygılarında farklılık olduğu belirlenmiştir. İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin yazma kaygılarının yüksek olmadığı ve okumanın yazma kaygılarının giderilmesinde etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrencilere istedikleri konularda yazma çalışmaları verilmesi, yazmaya teşvik edilmesi, iyi yazılar yazmak için okumanın önemine dikkat çekilmesi önerilmektedir.
Writing skill requires the use of physical and cognitive skills together in a complex and intensive way. Students consider the writing not as a habit, but as a compulsory assignment. The problems and obstacles encountered in the writing process cause students to experience writing anxiety. The aim of this study is to examine the writing anxiety of fourth-grade students and to determine their differences according to certain variables. Survey design was used in the research. 365 primary school students selected by convenient sampling method. Writing Anxiety Scale and Demographic Information Form were used to collect data. Jamovi 1.6.23 package software was used in the analysis of the data. Descriptive statistics were used to examine the writing anxiety levels of the students and; t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) were used to examine the differences in writing anxiety according to demographic variables. It was found that writing anxiety was at a moderate level in primary school students and did not depend on gender and age, but there was a difference in the writing anxiety of the students according to the education level of their parents, income level and daily reading habits. It was concluded that the writing anxiety of the fourth-grade students was not high and reading habit was effective in eliminating their writing anxiety. It is recommended to give students writing exercises on the subjects they want, to encourage them to write, and to draw attention to the importance of reading in order to write well.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | November 15, 2022 |
Submission Date | April 8, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 16 |