Amaç: Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde 0-3 yaş aralığındaki işitme kayıplı çocuklarla çalışan odyoloji ve konuşma bozuklukları uzmanlarının (OKBU), çocukların dil gelişimlerinin desteklenmesi, iletişim ve konuşma gelişimlerinde aile ile işbirliği hakkındaki görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç-Yöntem: Betimsel desende nitel araştırma yönteminde desenlenen çalışmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış; veriler 2019-2020 bahar yarı yılında 24-35 yaş arasında 10 OKBU uzmanından toplanmıştır. İçerik analizi sonucunda, tema ve alt temalara ulaşılmıştır.
Bulgular: Bulgular, Yönlendirici faktörler, Eğitim uygulamalarında bileşenler, Ebeveyn-çocuk etkileşimi, Süreklilik ve izleme olarak 4 ana tema’dan oluşmuştur. Bulgularda erken tanı, değerlendirme, aile ile işbirliği, erken eğitime başlanmasına dikkat çekilmiştir.
Sonuç: İşitme kayıplı çocuklar için erken çocukluk döneminde tanıyı takiben erken eğitime başlanması, nitelikli ve sistematik destekler sunulması önemlidir. Erken çocukluk dönemine yönelik işitme kayıplı çocuklar için hazırlanacak materyallerin, görsel, hareketli, dikkat çekici ve eğitici olması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Audiology |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 4, 2021 |
Submission Date | May 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 2 |