Bu
çalışmanın amacı, Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme yaklaşımını (ATBÖ) teorik
olarak açıklamak, yazılı ve sözlü argümanların nasıl gerçekleştiğini örnek bir
uygulama üzerinden göstermeye çalışmaktadır. Bu bağlamda, fen öğrenmede
bilimsel bilginin oluşturulması sürecinde, dilin etkin bir şekilde nasıl
kullanıldığı, yazılı ve sözlü argümantasyonların nasıl oluşturulduğu, öğrenme
ortamlarının bunlara nasıl bir katkı sağladığı, genel kimya laboratuvalarında
kimyasal denge konusu örnek olarak ele alınmış, bu yöntemin argüman fazı
detaylı bir şekilde açıklanmaya çalışılmıştır. Yapılan örnek açıklamalar
neticesinde, bu yöntemi uygulamak isteyen araştırmacı ve öğretmenlere çeşitli
önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 2 |