Bu araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde uygulanan kur sınavlarını madde yazma ilkeleri açısından betimlemektir. Araştırmanın yöntemi doküman incelemesidir. Araştırma kapsamında 12 Türkçe öğretim merkezine ait 871 soru incelenmiştir. Verilere betimsel analiz uygulanmıştır. Araştırma sonucunda madde yazma ilkeleri açısından 1 TÖMER’in kur sınavlarının uygun olduğu, 11 TÖMER’in uygun olmadığı görülmüştür. İncelenen sorularda 22 farklı sorun belirlenmiştir. Bu sorunlardan bazıları şunlardır: Madde-davranış uyumu olmaması (f=348), seçeneklere ipucu veren ifadeler kullanılması (f=66), yazım kurallarına uyulmaması (f=54), bir maddenin diğerine ipucu oluşturması (f=16), maddelerin mümkün olduğu kadar az kelime ile yazılmaması (f=16). Bu sonuçlara dayanarak öğreticilerin ölçme ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi ve soruların ölçme değerlendirme uzmanları ile işbirliği içinde hazırlanması önerilmektedir.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi kur sınavları okuduğunu anlama soruları madde yazma ilkeleri ölçme ve değerlendirme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 26, 2023 |
Publication Date | January 26, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 1 |