Research Article
BibTex RIS Cite

ÇOKLU YETERSİZLİĞİ OLAN GÖRMEYEN ÖĞRENCİLERİN ÇEVRİMİÇİ DERSLERDEKİ TEPKİLERİ VE ANNELERİNİN ÇEVRİMİÇİ DERSLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2024, Volume: 14 Issue: 3, 1984 - 2006, 27.09.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1467983

Abstract

Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitim, yüz yüze eğitimin yerine geçen bir uygulama olmuştur. Bu süreçte, uzaktan eğitimin bir parçası olan çevrimiçi dersler hem genel eğitim hem de özel eğitim alanında yer almıştır. Çevrimiçi derslerde fiziksel temasın olmaması, özellikle çoklu yetersizliği olan görmeyen (ÇYG) öğrenciler için bu sürecin nasıl geliştiği konusunu gündeme getirmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak planlsnan bu çalışmada, 14-15 yaşlarında ÇYG üç öğrencinin çevrimiçi derslerdeki tepkileri gözlenmiş ve bu öğrencilerin annelerinin söz konusu derslere ilişkin görüşleri alınmıştır. Verilerin analizi sonucunda, eğitim-öğretim yılı sonunda ÇYG öğrencilerin çevrimiçi derslerde doğru tepki verme düzeylerinde artış olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, ÇYG öğrencilerin annelerinin çevrimiçi derslere ilişkin belirttikleri görüşleri 10 tema çerçevesinde toplanmış ve bu temalara göre annelerin genel olarak çevrimiçi derslere devam sağladıkları, bu dersleri verimli buldukları, ayrıca çevrimiçi derslerin zamanla rutin haline dönüştüğü bulgularına ulaşılmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgular alan yazın çerçevesinde tartışılarak gelecek çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Sunagül, S. B., Genç, G. B., Vuran, S., Yıldız, G., Çelik, S., Diken, İ., ... & Demiryürek, P. (2021). COVID-19 salgınında Türkiye’deki özel gereksinimi olan öğrenciler ve ailelerine yönelik uzaktan özel eğitim uygulamalarına ilişkin uzman bakış açısı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 23(1), 133-164. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.786118
  • Tawney, J. W., & Gast, D. L. (1984). Single subject research in special education. A Bell and Howell Company.
  • Üresin, E., İlik, Ş. Ş., Anıl, A., & Alıcıoğlugil, E. (2021). Pandemi döneminde uzaktan eğitimin özel gereksinimli öğrencilerin ebeveynlerinin görüşlerine göre incelenmesi. Milli Eğitim Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi, 1(2), 121-147.
  • Westling, D. L., & Fox, L. (2000). Teaching students with severe disabilities. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall.
  • Yazçayır, G., & Gürgür H. (2021). Students with special needs in digital classrooms during the COVID-19 pandemic in Turkey. Pedagogical Research, 6(1), em0088. https://doi.org/10.29333/pr/9356
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: design and methods. Sage.
  • Yoltay-Bilici, T., Demir, S., Kesen, M., Bal, S. N., ve Bal, A. U. (2022). Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanılmasının yarar ve sınırlılıklarının incelenmesi. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 3(2), 108-119.
  • Yurtbakan, E., & Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin COVID-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(6). https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780
  • Zhao, S., Grasmuck, S., & Martin, J. (2008). Identity construction on Facebook: Digital empowerment in anchored relationships. Computers in human behavior, 24(5), 1816-1836. https://doi.org/10.1016/j.chb.2008.02.012
Year 2024, Volume: 14 Issue: 3, 1984 - 2006, 27.09.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1467983

Abstract

References

  • Sunagül, S. B., Genç, G. B., Vuran, S., Yıldız, G., Çelik, S., Diken, İ., ... & Demiryürek, P. (2021). COVID-19 salgınında Türkiye’deki özel gereksinimi olan öğrenciler ve ailelerine yönelik uzaktan özel eğitim uygulamalarına ilişkin uzman bakış açısı. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 23(1), 133-164. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.786118
  • Tawney, J. W., & Gast, D. L. (1984). Single subject research in special education. A Bell and Howell Company.
  • Üresin, E., İlik, Ş. Ş., Anıl, A., & Alıcıoğlugil, E. (2021). Pandemi döneminde uzaktan eğitimin özel gereksinimli öğrencilerin ebeveynlerinin görüşlerine göre incelenmesi. Milli Eğitim Özel Eğitim ve Rehberlik Dergisi, 1(2), 121-147.
  • Westling, D. L., & Fox, L. (2000). Teaching students with severe disabilities. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall.
  • Yazçayır, G., & Gürgür H. (2021). Students with special needs in digital classrooms during the COVID-19 pandemic in Turkey. Pedagogical Research, 6(1), em0088. https://doi.org/10.29333/pr/9356
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: design and methods. Sage.
  • Yoltay-Bilici, T., Demir, S., Kesen, M., Bal, S. N., ve Bal, A. U. (2022). Görme yetersizliğinden etkilenmiş bireylerin eğitiminde uzaktan eğitimin kullanılmasının yarar ve sınırlılıklarının incelenmesi. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 3(2), 108-119.
  • Yurtbakan, E., & Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin COVID-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Electronic Turkish Studies, 15(6). https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780
  • Zhao, S., Grasmuck, S., & Martin, J. (2008). Identity construction on Facebook: Digital empowerment in anchored relationships. Computers in human behavior, 24(5), 1816-1836. https://doi.org/10.1016/j.chb.2008.02.012
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Multi Disabled Education
Journal Section Articles
Authors

Hatice Cansu Bilgiç 0000-0002-6006-0000

Derya Uyar 0000-0001-8249-817X

Pınar Demiryürek 0000-0003-1035-5246

Pınar Şafak 0000-0002-3386-9816

Early Pub Date September 20, 2024
Publication Date September 27, 2024
Submission Date April 14, 2024
Acceptance Date June 21, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 3

Cite

APA Bilgiç, H. C., Uyar, D., Demiryürek, P., Şafak, P. (2024). ÇOKLU YETERSİZLİĞİ OLAN GÖRMEYEN ÖĞRENCİLERİN ÇEVRİMİÇİ DERSLERDEKİ TEPKİLERİ VE ANNELERİNİN ÇEVRİMİÇİ DERSLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 1984-2006. https://doi.org/10.24315/tred.1467983