Hızla gelişen ve değişen
dünyamıza ayak uydurmak her geçen gün daha da zorlaşmaktadır. Gelişen ve
değişen dünya da yeni nesillere değerlerimizi aktarabilmekte bu güçlükler
arasında ki yerini almaktadır. Bu nedenle çok ciddi ve planlı bir değerler
eğitimine ihtiyaç duyulmaktadır. Okullar, ulusal ve evrensel değerlerin
iletimini sağlayarak toplumların devamlılığını sağlayan kurumlardır. Eğitim
öğretim sürecinin vazgeçilmez bir parçası olan ders kitaplarının değer iletimi
konusunda önemli bir rolü vardır. Öğrenciler, ders kitaplarında yer alan ve ana
dilinin her türlü imkânından ve söz varlığı zenginliğinden yararlanılarak
oluşturulan edebî eserler yoluyla millî ve evrensel değerleri
kazanmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı
Milli Eğitim Bakanlığı’nca onaylanan çeşitli yayınevlerine ait İlkokul 1, 2, 3
ve 4. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan okuma metinlerinde yer alan
değerleri tespit etmek ve aktarılan değerlerin 1, 2, 3 ve 4. sınıf ders
kitaplarındaki dağılımını belirlemektir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara
göre ders kitaplarında yer aşan değerlerin büyük oranda Türkçe öğretim
programında yer verilen değerlerle uyumlu olduğu görülürken sınıf düzeyindeki
dağılımlarda tutarsızlıklar görülmektedir. Bunun yanında ders kitaplarında en
çok geleneksel değerlere yer verildiği, en az ise bilimsel değerlere yer
verildiği görülmüştür.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 9, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |