Tarih öncesi dönemlerde hayata geçerek 16. yüzyıla kadar önemini ve canlılığını koruyan İpek Yolu’nun günümüzde çeşitli sebeplerden dolayı yeniden canlandırılmasına yönelik faaliyetlerde bulunulmaktadır. İpek Yolu’nun yeniden canlandırılması ile ilişkili olarak son zamanlarda gerek Avrupa’da gerekse ABD de ve bölgemizde bu yol üzerine çeşitli sempozyumlar, sergiler, projeler, dersler gibi çalışmalar gerçekleştirilmektedir. Benzer çalışmaların yapıldığı Türkiye’de ayrıca İpek Yolu’nun ünite ismi olarak da 2005 yılından itibaren ortaokul 2. sınıf sosyal bilgiler dersinde yer aldığı görülmektedir. Bu yolun yeniden dünyada gündeme gelmesi ve Türk tarihindeki önemi göz önüne alındığında İpek Yolu konusunun Türkiye’deki üniversitelerde ilgili bölümlerde ele alınması gerektiği düşünülmektedir. Bu düşünceden hareketle İpek Yolu’nun ekonomik, siyasi/tarihi ve kültürel alanlar ile ilgili Türkiye’deki tarih öğrencilerinin bilgi düzeylerinin tespitine yönelik bu çalışma gerçekleştirilmiştir. Literatür taraması sonucunda bu üç alan altında elde edilen içerik göz önüne alınarak hazırlanan ölçek, öğrencilerin İpek Yolu konusunda bilgi düzeylerinin belirlenmesi amacıyla tarih bölümü öğrencilerine uygulanmıştır. Çalışmadan elde edilecek verilerin Türkiye ölçeğinde İpek Yolu ile ilgili gerçekleştirilecek eğitim, proje vb çalışmalara katkıda bulunması amaçlanmıştır. Bilgi testi ölçeğinin sonucuna göre uygulamanın yapıldığı üç üniversitenin öğrencilerinin İpek Yolu konusunda en iyi kültür alanında başarılı oldukları daha sonra ise sırasıyla ekonomik ve siyasi/tarihi şeklinde başarı gösterdikleri gözlemlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 21 Sayı: 1 |