Bu çalışmanın
temel amacı İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümünde öğrenim gören öğrencilerin
“İngilizce” kavramına ilişkin algılarının, metaforlar aracılığıyla ortaya
çıkartmaktır. Araştırmanın çalışma grubunda Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümünde 2016- 2017 akademik yılında öğrenim gören
61 öğrenci yer almaktadır. Araştırmada İngilizce kavramına ilişkin sahip
oldukları algıları ortaya çıkarmak için, öğrencilerin her birinden
“İngilizce ..… gibidir; çünkü ……”
cümlesini tamamlanması istenmiştir. Daha sonra öğrencilerden elde edilen veriler analiz
edilmiştir. Araştırmada içerik analizi ve nitel araştırma desenlerinden
“olgubilim” kullanılmıştır. Bu
çalışmanın bulguları, İngiliz Dili ve Edebiyatında okuyan ve gelecekte
muhtemelen İngilizce öğretmeni olacak olan öğrencilerin İngilizce konusunda
algılarını ortaya çıkartmak için bazı ipuçları da ortaya koymaktadır. Bu
çalışmanın bulgularının İngilizce öğretimine bir çok açıdan katkıda
bulunacağına inanıyoruz.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 5, 2018 |
Submission Date | December 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: 2 |