Araştırmada katılımcılar istedikleri bir konuda yazılar oluşturmuşlardır.
Katılımcılar eğitim fakültesi öğrencileri arasından gönüllülük esasına dayalı
olarak seçilmiştir. Ön test son test kontrol gruplu desenle veri toplanmıştır. Deney
grubuna dört kare yazma metodu öğretilirken kontrol grubuna dört kare yazma
metodu öğretilmemiştir. Deney ve kontrol gruplarına yeniden serbest konulu
yazılı anlatım çalışması yaptırılmıştır. İki farklı uzman tarafından değerlendirilen
yazıların puan aritmetik ortalamaları alınmıştır. Yazılı anlatımlarda dört kare
yazma metodunu öğrendikten sonra başarı artışı gözlenmiştir.
Araştırma alana yazma eğitiminde yöntem bakımından yeni bir öneride bulunduğu
için önemlidir. Araştırmanın sonucunda dört kare yazma metodunun öğrencilerin
yazılı anlatımlarını olumlu yönde etkilediği gözlenmiştir. Öğretmenlerin
öğrencilerine dört kare yazma metodunu öğretmeleri öğrencilerde yazma
becerisinin gelişimini olumlu yönde etkileyecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2019 |
Submission Date | February 4, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 23 Issue: 3 |