Bu çalışma ile öğretmen adaylarının sosyal medyayı benimseme düzeylerinin belirlenmesi ile bu düzeylerin birtakım değişkenler açısından çözümlenmesi amaçlanmıştır. Bunlar; (sınıf ve yaş düzeyi, cinsiyet, sosyal ağlara üyeliği, sosyal medyayı kullanıma amacı, sosyal medyayı kullanım sıklığı, sosyal medya kullanım zamanı ve öğretmen adaylarının akademik başarı düzeyi).Geleneksel medyadan farklı olarak sosyal medya her sosyo-ekonomik ve meslek grubundaki kişiler tarafından kullanılmaktadır. Kişiler sosyal medyayı kendi ihtiyaçları çerçevesinde kullanmaktadır. Sosyal mecralar yaş cinsiyet ve ihtiyaçlar doğrultusunda farklılık göstermektedir. İnsanlar sosyal medyayı eğlenmek, vakit geçirmek, bilgi almak, iletişim kurmak, arkadaş edinmek, oyun oynamak gibi nedenlerle kullanmaktadır. Sosyal medya kullanıcı sayısı her geçen gün artarken, bununla birlikte kullanım süresi de artmaktadır. Araştırma 266 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırma kapsamında yer alan değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemek adına tarama modellerinden biri olan nedensel-karşılaştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, “Kişisel Bilgi Formu” ile öğretmen adaylarının sosyal medyayı benimseme düzeylerinin belirlendiği “Sosyal Medyayı Benimseme Ölçeği”nden elde edilmiştir. Uygulanan ölçekten elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda, öğretmen adaylarının sosyal medyayı benimseme düzeylerinin ortalamanın üzerinde, katılıyorum düzeyinde olduğu belirlenmiştir. Bulgulara göre, öğretmen adaylarının sosyal medyayı benimseme düzeyleri sınıf düzeyi, cinsiyet, yaş düzeyi ve akademik başarı göre anlamlı bir fark göstermemektedir. Bununla birlikte sosyal ağ üyeliği olma durumu, sosyal medya kullanım amacı, sosyal medya günlük kullanım sıklığı ve sosyal medya kullanım süresine yönelik anlamlı farklılıklar belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 11, 2023 |
Submission Date | September 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 27 Issue: 3 |