Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin
Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki
ilişkiyi incelemektir. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemi,
2015-2016 akademik yılı bahar döneminde Kastamonu İl merkezinde yer alan devlet
okulları arasından seçkisiz örnekleme tekniği ile belirlenen 10 devlet
okulundaki 519 dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı
olarak Fen Bilimleri Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin
analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra, bağımsız t-testi kullanılmış,
ilişkisel analizler için ise Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmıştır.
Araştırma bulgularına göre, kız ve erkek öğrencilerin Fen Bilimleri dersine
yönelik tutum ölçeği puanları arasında kız öğrencilerin lehine istatistiksel
olarak anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Bununla birlikte, kız
öğrencilerin Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları
arasında yüksek düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
Ayrıca, erkek öğrencilerin Fen Bilimleri dersine yönelik tutumları ile akademik
başarıları arasında orta düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Social Sciences |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: 1 |